Inlägg från: Bumbo |Visa alla inlägg
  • Bumbo

Invandrare...

Bad Sector - På min gata bor det 7 personer med invandrarbakgrund och 7 svenskar (tror jag) inklusive mig själv. Om det nu är så att jag äger landet eftersom jag är svensk, vems hus ska jag ta? Sem undrar jag hur jag ska göra med min dotter när jag dör. Hon är halvsvensk. Ska hon bara få hälften av sin arvsrätt då? Vem får den andra halvan? Och vad händer ,ed all den "samhällsuppbyggnad" som hon kommer att ägna sig å under sitt liv? Ska hon skicka hälften av sin skatt till Chile där hennes mamma har sina rötter? Tänkte bara att du kanske var rätt person att svara på det här. Du verkar ju vara så jävla smart.

• Bumbo
    Tussiluskan skrev 2007-05-21 21:07:57 följande:
    Kengru: Det var inte så länge sedan man som invandrare inte fick något straff för att man mördat sin fru, därför att man skulle ta hänsyn till deras kultur.
    VA!!!! Var får du allt ifrån??? Källhänvisning tack! Och Kalla Anka gills inte, bara så du vet...
  • Bumbo
    Tussiluskan skrev 2007-05-21 21:13:19 följande:
    Bumbo: Du är kanske yngre än jag, fråga dina föräldrar, de vet vad jag pratar om. Det var mycket bråk om det för ca 15 år sedan.
    Okej, jag frågade mina föräldrar och de hade inte hört nåt om det. De hade inte läst det i Kalle Anka heller. Så du kan väl upplysa oss alla?
  • Bumbo
    Tussiluskan skrev 2007-05-21 21:22:43 följande:
    Eftersom att ni är dem som vill ha källor, så tycker jag att ni ska hitta dem själva, eller hur?
    Men... jag frågade ju mina föräldrar juh
  • Bumbo

Tussiluskan, tycker att du ska ta och gå och lägga dig nu och vila upp dig. Sedan tar du och ringer Upp Docent i Juridik och straffrätt Johan Diesen imorgon så kan han berätta för dig varför Invandrare är överrepresenterade i fällande domar. Jag tror inte att han kommer att säga till dig att det handlar om hudfärg. Men som sagt du är ju gammal så jag ska inte ge dig för mycket att smälta nu. Sov gott.

• Bumbo
    cicek skrev 2007-05-21 21:34:09 följande:
    och en fråga till: hur länge räknas man som invandrare i statistiken? vilka är invandrarna?
    Alla som tussiluskan och Bad Sector inte känner kanske...
  • Bumbo

Tussiluskan, enligt Johan Diesen är invandrare överrepresenterade eftersom det är mycket lättare att få en invandrare fälld än en svensk. En "perfekt gärningsman" för en åklagare i det svenska rättsystemet är fattig, missbrukare och INVANDRARE. Är hans svensk är det mer troligt att han får ett lägre straff eller en villkorlig dom.

Blev det klarare nu?

• Bumbo
    Micke skrev 2007-05-21 21:45:53 följande:
    Bumbo: Vad är hans förklaring till att överrepresentationen skiljer sig så kraftigt mellan olika invandrargrupper då?
    Öhh, jag vet inte. Kan du berätta mer?
  • Bumbo

Tussiluskan , skulle du inte gå och lägga dig :

Svar på tråden Invandrare...