Inlägg från: kengru |Visa alla inlägg
  • kengru

Invandrare...

Baf Sector, jag har bara läst dina senaste inlägg som hastigast o har kommit till slutsatsen att du defintivt inte är särskilt påläst i ämnet, visserligen behöver man inte vara påläst för att få ha en åsikt, tyvärr. Men lite tankeverksamhet innan man skriver inlägg som "Vem har lurat i dig att det är en mänsklig rättighet att bo i Sverige?!" eller "Jag gillar hundvalpar och kattungar." som svar på frågan "Jag tycker att alla ska få bo där de vill, oavsett anledning." skulle möjligen skänka dig lite mer respekt o underhålla mer pålästa människor lite mindre.

• kengru

Bad Sector; ytterligare mycket insiktsfulla kommentarer, om inte annat så underhåller du mig.

• kengru

Jag vill bara påpeka att "invandrare" är ett otroligt brett begrepp, jag tror inte att alla har förstått det, vissa använder uttrycket o syftar på flyktingar, asylsökande, mm, men en invandrare är även en människa som flyttat till Sverige från tex Finland, räknas även såna individer till gruppen som människor som Bad Sector inte vill "släppa in" i sitt land?

• kengru

Bad Sector; "vilket skulle betyda slutet på även svenskars fria rörlighet i norden." Och det skulle vara något bra anser du?

• kengru

Bad Sector, tråkigt att du uppfattar det så, men vad jag vill försöka ta reda på är om du anser att även svenskar ska ha begränsad rörlighet över länders gränser, att de ska få bosätta sig var de vill, eller om dina regler för individer med utlänsk bakgrund som flyttar till Sverige även gäller för svenskar som flyttar utomlands? Alltå, ska en människa som enligt dig klassas som svensk,( enligt de uppfattningar jag har av vad du anser vara svensk, svenska föräldrar, född o uppvuxen i Sverige,) få flytta var han/hon vill i världen?

• kengru

Bad Sector, jag undrade vad du ansåg? Mest för att jag vill se om du är en hycklare eller inte, många gånger är människor med dina åsikter om invandring just det. De anser att svenskar ska få flytta var de vill, men är inte positivt inställda till att människor med utländsk bakgrund kommer hit.

• kengru

Bad Sector, det är tragiskt att du tror att de som flyttar till Sverige "gullas med", men tyvärr är det nog den åsikten många med dina åsikter har, det tyder på en stor okunnighet i frågan, att diskutera med en så obildad person ser jag nu inte kommer att ge mig något, så jag lägger ner.

• kengru

Tussiluskan, du tror inte att en hel del finnar o andra invandrare var med o byggde upp det "samhälle" du beskriver?

• kengru

Tussiluskan, ditt resonemang faller ju också på mängden svenskar som emigrerade till USA, osv, inte så genomtänkt ditt lilla samhälle.

• kengru

Tussiluskan; Jag tycker att svenska staten bör göra något åt;

Alla arbetslösa svenskar
    Förhindra att så många unga (oavsett nationalitet) hamnar snett
    Rätta till vårat tama rättssystem
    Friskolor
    Hjälpa de flyktingar som kommer till Sverige snabbare, inte låta dem vänta på ett svar i ett antal år för att sedan ge avslag.

• kengru

Bumbo, Jag är som din dotter, bor lite i Limbo enligt såna som Bad Sector.

• kengru

cicek; "Och jag tycker inte heller man ska överdriva problemen. Det största problemet är väl att vårt samhälle är segregerat och att inte alla människor har samma chans att exempelvis få jobb."

Kan bara säga, Amen

• kengru

Tussiluskan, "man blundar för hedersmord, kvinnomisshandel, barnmisshandel och bidragsfusk därför att så fort man nämner det skriker någon att man är fördomsfull, och så kommer man in på den diskussionen istället."

Blir så arg så det bubblar, menar du att svenskar o svenska staten inte blundar för bidragsfusk, misshandel o kvinnormisshandel bara för att det är svenskar som begår brotten? Snälla, se dig omkring i samhället, vad gäller kvinnomord tror jag inte att svenska staten har valt att "blunda" för att undvika att bli kallade rasister, nej, de gör det svenskar gör bäst, sticker ner huvudet i sanden o hoppas att någon annan ska ta tag i saken.

• kengru

Tussiluskan; Får jag fråga vad du baserar dessa uttalanden på. Sen vill jag också tillägga att det finns ett antal svenskar som begår bestialiska mord o går fria, pga detta land lagstiftning.

• kengru

Tussiluskan, och varför tror du att så många med utländsk bakgrund lever på bidrag? Till skillnad från svenskar så diskrimineras de till höger o vänster på arbetsmarknaden, medan svenskar väljer att leva på bidrag, för att vissa arbeten inte passar.

Att sen många med utländsk bakgrund har dåliga tankar om svenskar behöver jag inte ens bemöta med ett svar, jag låter min tystnad i bla dina inlägg tala sitt tydliga svar.

Vad gäller dina påhopp om att så många med utländsk bakgrund, mördar o misshandlar, begår brott osv som inte tas på allvar av polisen o staten för de är rädda att kallas rasistiska, ge mig några exermpel, lite statistik, för det jag "hört" från media, osv, är staten o polisen rätt så rasistiska.

• kengru

Tussiluskan; "Varför spelar det roll att svenskar begår mord och går fria? Vad har det med den här diskussionen att göra?" Det var du som tog upp att människor med utländsk bakgrund begick mord o gick fria, då menade jag att svenska behandlas lika i rättsväsendet, så det har inget med rasism att göra, utan med vårat rättsväsende.

• kengru

Tussiluskan, Självklart har jag inte missat det, Fadime osv. Statistik ber jag dig plocka fram, eftersom det är du som hävdar saker du tydligen inte kan styrka.

• kengru

Jag upprepar frågan som jag ställde tidigare, som jag finner relevant när man talar om brottsstatistken, "varför är människor med utländsk bakgrund överrepresenterade?"

• kengru

Tussiluskan, men han är väl en av de "bättre mer önskvärda invandrarna", en britt med något att tillföra landet, eller?

Svar på tråden Invandrare...