Inlägg från: ludenben |Visa alla inlägg
  • ludenben

Invandrare...

invandrare... okej hahaha tycker det är det sjukaste att man delar in människor i två grupper. Invandrare och svenskar. Hahaha sen när blev invandrare ett och samma folkslag?? Araber, asiater, sydamerikaner afikaner är samma eller?? Jag har inget emot vissa invandrare men när jag får höra från dagispersonal att vuxna muslimer lär sina barn att säga på dagis: jag vill inte sitta bredvid dig, du är äckligt för du äter gris då tycker jag att man kan ta sitt pick å pack å flytta nån annan stans.

• ludenben

att jag skrev vuxna muslimer beror på att det var i pluralis. Hade det vart en hade jag skrivit en vuxen muslim. så enkelt är det...

• ludenben

om den blir snedvriden eller inte beror på hur man tolkar den. allt kan bli snedvridet om man vill ha det till det. Detta kommer från ett dagis där de flesta är invandrare. Men det är inte det enda i sitt slag jag har hört. Bor man i angered hör man både det ena och det andra.

• ludenben

ja precis man måste ha respekt för varandra alltså borde inte det där på dagis uttalats!! haha den där med vandringsägner var bra. den ska jag lägga på minnet nästa gång jag hör nån uttala sig negativt. Jag har inget emot människor oavsett etnisk bakgrund, däremot tycker jag väldigt illa om dåliga betéenden och att man inte får kritisera ett dåligt betéende utan att få höra att det kan bli snedvridet är för mig mycket märkligt. Det där med vandringssägner, ska jag säga det till den personen som jobbar på detta dagiset vars unge sa det till??

• ludenben

jag tycker att det är märkligt att så fort man kritiserar nån invandrargrupp så blir det från vissa alldeles oförstående kommentarer. och ja, det var från flera barn. Råttkött på pizza och att få höra detta slängt i ansiktet av barn på ens arbetsplats är väl inte samma. Ska jag få förolämpa dig på ditt jobb och sen säga: äh vaddå?? det var bara en vandlingsäge, shoo ta det inte så allvarligt mannen eller hur det nu sägs

• ludenben

ja men om en kompis berättar detta för dig, säger du då till honom/henne du ljuger det är en vandringsägen?? så är det kompisen som har fått detta i ansiktet. I såfall är jag glad att inte vi umgås för jag skulle ju aldrig våga berätta nåt för dig om jag riskerade att få det tillbaka. En himla skillnad om man hört kompisens kompis mammas kusin grannens lumparkompis var med om detta då fattar man ju att det har blivit förvanskat på vägen men jag är iallafall inte så elak att jag säger till kompisen: du ljuger, detta har inte hänt dig.
    Jag vet inte om de har gjort nåt åt det men jag hoppas det. Och jag hade tyckt lika illa om nån hade sagt: du är äcklig som inte äter gris, jag vill inte sitta bredvid dig så härkomst spelar ingen roll, det är beteendet mellan olika grupper som jag stör mig på. och man ska inte helgonförklara olika invandrargrupper för de kan allt de med som alla andra.

• ludenben

jag misstror inte mina kompisar men det betyder inte att jag tror på allt. en stor skillnad. Jag väljer vänner jag litar på som inte ljuger för en. Klart man ska vara försiktig med vad man tror men jag känner ingen anledning att misstro en vän. Klart det handlar om individer, det har väl ingen sagt nåt annat? at jag skrev miuslimer var som jag sa pluralis. Men dessa muslimer observera just dessa riktade sig däremot till just en grupp människor nämligen kristna, inte svenskar enbart utan fakiskt alla som äter gris så vem grupperar vem egentligen??

• ludenben

har jag sagt det då?? bara frågar jag skrev att det var riktat till alla som äter gris och för att du inte skulle få en "snedvriden" bild som du hade så lätt att få skrev jag inte svenskar. Då trodde jag att du var säker på att det inte bara handlade om svenskar/invandrare utan just detta uttalandet och att vissa invandrare själva är bra på att gruppera människor och att de inte är helgon de heller.

Svar på tråden Invandrare...