Inlägg från: nicoletta |Visa alla inlägg
  • nicoletta

Invandrare...

Bad sector: Du har själv påstått att du är "invandrare"...

Vad ger dig mer "rätt" att vara här i Sverige än andra "invandrare"?

Det är inget personligt påhopp är bara nyfiken på hur du rasonerar.

Är själv "invandrare" och anser mig inte vara mer "rått" än andra.

• nicoletta

vagabond: Det är sant att tråden har utvecklats till en "smutskasta ivandrare och flyktingar tråd".

Det vimlar av sådana trådar där det ältas om procent på brottstatistik där det diskuteras att invandrare begår mer brott, att invandrar män är väldtäktsmän och mördare osv, osv.(och drar bla upp programmet efterlyst som bevis på detta.)

Det är fullt med trådar där "invandrare" klumpas ihop till en stor klump. Vi och dem. Och där allt det negativa handlar om dem. För att VI är så perfekta och civiliserade till skillnad från DEM.

Kul att meningen med din tråd var att bryta lite med det gamla vanliga =)

Synd att samma trångsynta människor envisas med att inte missa en enda tråd som rör ämnet "invandrare".

Vi är alla människor med bra och dåliga egenskaper och det är roligt att läsa att det finns människor här i FL som inte klumpar ihop människor utan ser individen i varje person.

• nicoletta

Jag blandar inte ihop frågan men jag har sett att du misstror nästan alla som kommer hit. Du har kallat många "såkallade flyktingar" ,Och på dina inlägg så verkar du tycka att "invandrare" kommer hit för att leva på bidrag osv osv.

Du har också påstått att man efter en tid när det blir lugnare i hemlandet så skall man skicka tillbaka människor. Då pratar du om människor som lever här med medborgarskap eller i väntan på det.

Så att när det kommer till kritan så verkar du ha något negativt att säga om praktiskt taget nästan alla...som redan lever här. Eller rättare sagt du misstror väldigt mycket.

Därför undrade jag hur du kan tänka så om andra men inte om dig själv. Vad är skillnaden?

Och på frågan vilka som skall släppas in vilka anser du skall släppas in?

Jag har inte ens pratat om kriminella. Jag anser också att man måste sköta sig oavsett om man är svensk eller "invandrare".

• nicoletta

"Tycker du inte själv att man ska återvända till sitt hemland som varit i kris och hjälpa till att bygga upp det efter att det blivit lugnt igen?
    Det är en av GRUNDPELARNA i genevekonventionen - Att man får TILLFÄLLIGT skydd, inte att vi ska av-folka hela länder bara för att det varit oroligt i dem."

Det beror på om man vill eller om man kan. Det är inget tvång. Människor är inte möbler. Det är inte så lätt att anpassa sig till ett land om man sedan skall flytta igen. Och dessutom så kan det också ta många år. Människan har ett behov att slå sig till ro NÅGONSTANS. Man kan inte släpa med sig barnen fram och tillbaka och börja om från noll hur många gånger som helst.

Skulle du vilja det?

"Över huvud taget så är det mellanöstern och afrika som ger oss probleminvandring, allt enligt Brottsförebyggande(!) rådet."

Det där har jag redan hört tidigare. Och jag anser inte att man kan dra stora grupper av människor över en kam. Bara för att några människor missköter sig så kan man inte döma ut stora folkgrupper. Det skapar rasism och klyftor mellan människor.

Det finns människor som missköter sig inom alla nationaliteter och därför skall man inte generalisera.

• nicoletta

"Nejdå.
    Invandrare från EU verkar sköta sig mycket bra.
    Likaså de från USA och östra asien."

Blir inte förvånad av ditt svar..Undrar om det inte är så att du har någonting emot Islam? Svårt att tro att du bara har åsikter enligt BRÅ.

• nicoletta

Jan39: Du är ju BS fan nummer 1 och vill ha honom som president. Dina egna ord faktiskt. Inte så konstigt att du tycker så du har ju också dragit upp SD i dina inlägg.

Svar på tråden Invandrare...