Inlägg från: ulle77 |Visa alla inlägg
  • ulle77

Invandrare...

Så det är här du diskuterar huruvida olika "raser" är olika mentalt. Eftersom du inte kom tillbaka till tråden Bad Sector antog jag att du ändrat uppfattning. Särskilt som du hänvisade till en forskare som säger att det är bullshit...

• ulle77

Håller med dig Tingelina om språket som nyckeln till allt. Jag önskar bara att människor i samhället kunde reflektera lite mer över sin inställning till invandrare. Många hör bara brytningen inte att personen i övrigt kanske pratar en mer grammatiskt korrekt svenska än vad de själva gör.

Det verkar också vara vanligast att de som ondgör sig över invandrares dåliga svenska ofta tänker på någon från Afrika eller Mellanöstern. Om det däremot är en fransman eller engelsman med samma dåliga svenska är det charmigt och lite häftigt.

• ulle77
    Roskind skrev 2007-06-16 18:25:48 följande:
    Man klarar sig väldigt bra på engelska jämfört med arabiska, en signifikant skillnad och det vet du också.
    Så då är det okej för invandrare att inte lära sig svenska? Men om de som har arabiska som modersmål är bra på engelska då?
  • ulle77

Kan du skicka mig en valsedel mampa?
  • ulle77

Nej, livet är inte alltid rättvist men människor runt omkring dig kan vara det.

• ulle77

Är trött på att skriva metervis med fakta, uppbyggda med ett otal källor eftersom jag vet att det inte biter. Sen är det inte bara "invandrarkritiska" som kan komma med onlines-floskler. Är du intresserad av fakta föreslår jag att du tittar lite på vad jag skrivit tidigare.

Svar på tråden Invandrare...