Invandrare...
Så det är här du diskuterar huruvida olika "raser" är olika mentalt. Eftersom du inte kom tillbaka till tråden Bad Sector antog jag att du ändrat uppfattning. Särskilt som du hänvisade till en forskare som säger att det är bullshit...
Så det är här du diskuterar huruvida olika "raser" är olika mentalt. Eftersom du inte kom tillbaka till tråden Bad Sector antog jag att du ändrat uppfattning. Särskilt som du hänvisade till en forskare som säger att det är bullshit...
Håller med dig Tingelina om språket som nyckeln till allt. Jag önskar bara att människor i samhället kunde reflektera lite mer över sin inställning till invandrare. Många hör bara brytningen inte att personen i övrigt kanske pratar en mer grammatiskt korrekt svenska än vad de själva gör.
Det verkar också vara vanligast att de som ondgör sig över invandrares dåliga svenska ofta tänker på någon från Afrika eller Mellanöstern. Om det däremot är en fransman eller engelsman med samma dåliga svenska är det charmigt och lite häftigt.
Nej, livet är inte alltid rättvist men människor runt omkring dig kan vara det.
Är trött på att skriva metervis med fakta, uppbyggda med ett otal källor eftersom jag vet att det inte biter. Sen är det inte bara "invandrarkritiska" som kan komma med onlines-floskler. Är du intresserad av fakta föreslår jag att du tittar lite på vad jag skrivit tidigare.