Invandrare...
Det går inte att ha en vettig debatt över invandrares att vara eller icke vara för det blir bara pajkastning och sandlådekrig.. Men vill ändå säga min mening..
Jag är inte svensk för två öre, utan är andra generationens invandrare. Jag har aldrig haft några problem med jobb, pratar och skriver perfekt svenska trots att jag växt upp i miljonförort. Samma sak med många av mina vänner. Vi pluggar arslet av oss som alla andra, vi har relationer osv i Sverige.. Varför skulle någon vilja slänga ut oss?
Jag tror att sverige skulle vara ett jävla skitland om det inte fanns invandrare, tänk vilka det är som äger alla restauranger och små jourlivs, vilka det är som genom bra kontakter utomlands kan importera billigare varor till Sverige osv. Tänk vad litet utbud din näraffär skulle ha, köttbullar, sill och potatis och så mjölk. I äldrevården jobbar det mest invandrare, det är väldigt få svenskar... Vilka vill du ska ta hand om de gamla istället? När arbetskraftsinvandringen tog fart för x-antal år sen fick de nyanlända jobb nästan direkt på flygplatsen. Genom jobbet fick de sen också egna pengar, eget liv och dessutom en chans att lära sig språket.
Nuförtiden är det inte så. Det finns inte jobb till alla, det läggs inte ner tillräckligt med resurser på svenskaundervisningen (min egen åsikt..) och folk hamnar hos sina släktingar i någon milonprogrammetförort och blir socialbidragstagare.. Ofrivilligt!!! De som kan jobba, vill jobba! Men sverige kan inte fortsätta ta emot väldigt mängder invandrare om de inte kan förse dem med ett vettigt liv. Eller ens möjligheten till ett vettigt liv.
Svamligt och långt men jag skrev iallafall något.