Invandrare...
jan39
"Sunt förnuft och forskning som ledstjärnor"
EHEHEHEHEHEEHEHEHEHEEHE
jan39
"Sunt förnuft och forskning som ledstjärnor"
EHEHEHEHEHEEHEHEHEHEEHE
"Ni tillhör ett utdöende släkte."
Jo det är synd att fördomsfulla, rasistiska och trångsynta människor blir fler och vi med "sunt förnuft" blir färre.
"Vad är en fördom?"
Bl.a dina utalanden om "problemgrupper", din fördomsfulla propaganda får det att låta som att majoriteten i "problemgrupperna" är ett verkligt problem när det snarare rör sig om en väldigt liiten minoritet.
Även dina utalanden om att Afrikaner, zigenare och araber är korkade, oanställbara och kriminella är fördomsfullt, rasistiskt skitsnack.
"Kan inte tala för honom, men GISSAR att han menar den forskning som visar att vi människor inte ÄR likadana utan att det finns biologiska skillnader mellan olika genetiska grupper, och att dessa genetiska grupper faktiskt stämmer till nästan 100% överens med det som vi kallar "raser".
"
Det är INTE "sunt förnuft" att ha rasbiologi som ledstjärna med tanke på att det saknar vetenskaplig grund och har utfasats som trams för flera decennier sedan.
Hur ställer du dig till att skillnaderna INOM olika 'raser' är betydligt större än skillnaderna MELLAN olika 'raser'. Det är något du konstant undviker att svara på.
BS:
Intressant även att du konstant undviker att svara när någon tar upp det jag skrev om nyss:
"Bl.a dina utalanden om "problemgrupper", din fördomsfulla propaganda får det att låta som att majoriteten i "problemgrupperna" är ett verkligt problem när det snarare rör sig om en väldigt liiten minoritet."
I wonder why.
BS:
Föresten, det vi talade om för några dagar sedan. Angående att Namibias matematiklag var vitt.
Jag fick aldrig något bra svar av dig när jag påstog att det förmodligen beror på den vita överklassens möjlighet till bättre utbildning och inte att svarta är dumma.
Du gav nått halvtaskigt svar om att du ville ha belägg för att det var sådanna klassklyftor där. När du fick det så uteblev vidare svar.
Nyfiken på ditt ställningstagande. Kan, hemska tanke, sociala förhållanden ha någon betydelse måntro eller är det så att svarta är korkade?
BS
"Du gör ett logiskt felslut och blandar ihop orsak och verkan.
IQ är orsaken, inte verkan."
Du menar det faktum att den vita överklassen i Namibia har mycket mycket bättre möjligheter till utbildning än den svarta befolkningen är något man kan bortse från? De svarta talangerna (om det fanns några vilket det tydligen inte gör enligt dig) skulle mao bli upptäckta ändå och komma med i matematiklag utan dessa utbildningsmöjligheter, (om de fanns.) ??
"Om en fjärdedel(!!) av alla i en grupp som av någon anledning vill in i landet är kriminella eller kan förutsägas bli kriminella så ska vi säga nej.
Behöver de hjälp så ska vi ta ställning till om vi vill hjälpa dem, och isf göra det.
Men INTE släppa in dem."
Lols, det rör sig inte om en fjärdedel .
"Rasliga skillnader på genetisk nivå har bekräftats senaste åren genom forskning på vår arvsmassa och utvärderingar av motsvarande grupperingar.
Detta är inget "konstigt" eller "extremt".
Det "konstiga" och "extrema" är att blunda för vetenskap och forskning."
Du undviker FORTFARANDE att svara på: 'Hur ställer du dig till att skillnaderna INOM olika 'raser' är betydligt större än skillnaderna MELLAN olika 'raser'. Det är något du konstant undviker att svara på.'
Intressant.
"Det finns helt enkelt INGEN idag som FÅR kritisera invandringspolitiken."
Det är skillnad på att kritisera invandringspolitiken och att sprida fördomsfulla halvsanningar och lögner. Faktiskt.
"Hur kan man förutsäga det? att en fjärdedel kan tänkas vara kriminella?"
Eftersom det sitter i generna! doh!
:)
BS:
"Rent nonsens. Belägg tack."
Nej BS det är inte rent nonsens. Seså GE MIG ETT SVAR! Så ger jag lite belägg.
UNESCO har konstaterat redan på 50-60talet att rasbiologi är trams.
Cavalli-Sforza som är en av 1900-talets mest framstående
genetiker sa:
""Vi finner faktiskt att vilken befolkning som helst, oavsett hur liten, har enorm genetisk variation; i genomsnitt finner man 85 procent av all mänsklig variation inom befolkningsgrupper och endast 15 procent mellan dem? Att det finns 'rena' raser är myt, sprungen ur det faktum att de flesta européer är vita, afrikaner från söder om Sahara är svarta, många asiater bruna, och några få egenskaper till kan hjälpa att avgöra mer exakt individers geografiska ursprung. Det existerar inte jämlik enhetlighet under huden. Genetiska skillnader bland befolkningar och raser, oavsett hur de definieras, är små eller triviala i jämförelse med de inom dem. En till myt? är att inter-ras hybrider är underlägsna och att rasblandning ska undvikas till varje pris. Graden av genetisk skillnad bland den mänskliga släktet är så liten att det är omöjligt att ras rasblandning är genetiskt farligt""
"Lögnen är att ras enbart handlar om hudfärg.
Jag har visat solida belägg för att så är fallet.
Det bästa som kommit åt andra hållet är "-Brööööl... Rasiiiist... Du har fel.."
Patetiskt."
Lögnen är att det finns raser. Eftersom det uppenbarligen inte finns.
Nej du har inte visat solida belägg för någonting BS. Du har gjort godtyckliga tolkningar av ditten och datten och spekulerat fram något vansinnigt lite här och där.
Mja jag har faktiskt krossat i princip allt du har skrivit hela tiden. Sen har jag även kallat dig rasist. Men det beror på att du i ordets rätta bemärkelse är det. Rasist.
"Det finns bara ett parti, SD, som gör det, och de utmålas som rasister och idioter och behandlas helt groteskt av media."
Det beror på att de är ett främlingsfientligt parti med en bunt pappskallar bakom rodren. Det faktum att de skapar debatt om invandringspolitiken har jag inga problem med, det är deras syn på invandringspolitiken jag har problem med.