Inlägg från: vagabond77 |Visa alla inlägg
  • vagabond77

Invandrare...

Lite off topic av jan om kungahuset i denna tråd men ok,

98 miljoner kan låta mycket tycker jag med, men man får trots allt se det som lön för de arbetet de gör. Kungahuset närvarar vid runt 400 olika åttaganden per år. Mycket pengar går åt för just resor och säkerhet.

Greta05 skrev 2007-05-18 17:35:23 följande:
    För en gång skull håller jag inte med dig.Kungafamiljen torde väl vara de största bidragstagarna nånsin i Sverige...5 personer som delar på ca 98miljoner skattepengar,eller vad nu än summan är.För PR??Det kan en privatperson fixa billigare...
  • vagabond77

Greta,
    Det jag läste är att kungahuset behöver mer pengar om kungabarnen ska förväntas ta större ansvar inom representationen, för resekostnader och säkerhetskostnder för dessa. Även för upprustning av någon representationsvåning som används vid stadsbesök, Sen var det visst en regeringsfråga huruvida det godkänns eller inte beroende på vilken profil kungahuset ska ha i framtiden. :)

Greta05 skrev 2007-05-18 18:11:27 följande:
    Vet att det var OT,men bra att du tar det braVet du att Kungen vill ha mer pengar,för han har inte råd att renovera sina slott&att  de vuxna barnen behöver mer pengar ?Update from Sweden
  • vagabond77

Minna07,

Visserligen bor jag i Mexiko nu, och har så gjort till och från i ca. 1,5 år. Har även bott i Stockholm (Sk. Betongghetto), Dalarna, Småland. Sen har jag även haft förmånen att resa till en del platser dit inte turister åker.

Du skriver att Sverige har PROBLEM, och visst kan jag förstå att rosengård m.m kan upplevas som problem i den vardag ni upplever i Sverige.

Jag tror att mina utlandsvistelser har gett mig ögon att se vilka horribla problem det finns i många andra delar av världen. Folk får stjäla till mat, prostituera sig för att kunna köpa medeciner till sitt lilla barn, vänta sex timmar i en kö för att få komma till en läkare, betala skyhöga premier för att kunna operera sig. Jag kan räkna upp otaliga händelser som gör att jag ser världen med andra ögon.

Människor integreras aldrig om inte vi som "ursvenskar" tar första steget och välkomnar dem.

Minna07 skrev 2007-05-18 18:18:35 följande:
    TS: Du bor i Mexiko. Vilken uppfattning och ERFARENHET har du då egentligen av alla invandrartäta områden som inte skulle se som de gör om regering skött/sköter invandrarpolitiken? Det är en smärre katastrof på dessa ställen och tyvärr finns inget annat alternativ än att minska ner på invandringen om man någon gång ska kunna hinna med och integrera alla dessa människor i vårat samhälle.Jag är också av den inställningen att invandring är bra! Men det är ju inte det som det är frågan om. Sverige har PROBLEM.
  • vagabond77

Cracker...
    Så genomskinligt...

• vagabond77

Har någon påstått att vi ska importera de problem jag beskrev i inlägg 57?

Det var snarare för att visa hur SMÅ problem vi egentligen har i Sverige.

BadSector skrev 2007-05-18 19:39:22 följande:
    Vi är ett par stycken som tycker att vi inte ska importera dessa problem utan hjälpa andra lösa sina istället.Usch vilka hemskingar vi är.
  • vagabond77

Riktigt skev bild du har av Sverige om du påstår att man i Sverige måste...

"Folk får stjäla till mat, prostituera sig för att kunna köpa medeciner till sitt lilla barn, vänta sex timmar i en kö för att få komma till en läkare, betala skyhöga premier för att kunna operera sig."

BadSector skrev 2007-05-18 20:49:46 följande:
    "Har någon påstått att vi ska importera de problem jag beskrev i inlägg 57? "Det är precis det som sker.
  • vagabond77

För att återknyta till trådstarten så lägger jag in lite siffror från år 2000. Något inaktuell men ändå intressant.

di.se/Nyheter/%2fAvdelningar%2fArtikel.aspx%3fO%3dIndex%26ArticleID%3d2000%5c07%5c05%5c1524

*14 000 invandrarägda företag 1970, har blivit till fler än 70.000 i dag.
    *Invandrarägda företag sysselsätter i dag över 200.000 människor, tre gånger fler än de som arbetar i jordbruket.

• vagabond77

De gånger jag själv behövt uppsöka akuten i Sverige har jag aldrig behövt vänta mer än en timme eller två på att få vård. Ingen jag känner till har heller behövt lida värst länge.

Det du skriver om 12 timmar är jag rätt säker på är enstaka fall du läst om i tidningen, med ett enda syfte, att skapa rubriker.
    Svensk sjukvård är utomordentligt bra i jämförelse med andra länder.

Jan 39 skrev 2007-05-18 23:45:33 följande:

Jag måste ge till en riktigt bitter fnysning FNYSSS! när jag ser att du Vagabond 77 ger exempel på att man måste vänta sex timmar i e kö för att få komma till en läkare.Här i Sverige får du vara jävligt lycklig om du kommer till en läkare efter bara 12 timmar på akuten. Samma om du så kommit in i ambulans!BadSector har som vanligt helrätt i sin analys av läget.
  • vagabond77

Antefa,

Färre bostäder skulle byggas eftersom Sveriges demografiska utveckling inte är bra.

Sjukhusvård, äldrevård, skola blir sämre på sikt eftersom vi inte har tillräckligt många entreprenörer eller såna som kan eller vill jobba och således urholkas välfärden ännu mer, i en nedåtgående spiral.

• vagabond77

Det låter väldigt trovärdigt att "man" har fått vänta i 12 timmar i snitt i många år nu. Och du tror att de skulle ha med att invandrare har många med sig i väntrummet att göra...

Nej skärpning Jan. Bättre än så kan du.

Jan 39 skrev 2007-05-19 00:01:41 följande:

Nej du Vagabond77 ! Dessa akuta väntetider upplever man varje dag i såväl Katrineholm som Eskilstuna, Örebro och Nyköping (våra stora matropoler...) och så illa har det varit i många år nu.Delvis har det med invandringen att göra för det är bra svart i akutväntrummen när hela släkten följer med de misshandlade in.
Svar på tråden Invandrare...