Invandrare...
Har inte läst Diesens bok, men jag har hört ett föredrag han höll om våldtäkter och statistik runt detta. Vore kul att läsa mer om just skilladen som du pratar om Micke.
Har inte läst Diesens bok, men jag har hört ett föredrag han höll om våldtäkter och statistik runt detta. Vore kul att läsa mer om just skilladen som du pratar om Micke.
Godnatt Tussiluskan!!! Ring Diesen imorgon Snälla.
Hoppas du inte tog illa upp utan förstod att jag mest hade glimten i ögat.
Okej, men var i rapporten står det att en del invandrargrupper är mer överreprsenterade än andra? Har de skilt på till exempel Irakier och Amerikaner eller vadå??? Fattar inte var det står.
Okej! Nu har jag plöjt igenom rapporten och tänker gå och lägga mig, men först, Käre Herr Bad Sector. Jag har inte fått svar på min tidigare fråga med Arvet till min dotter. Vad hände?
Godnatt...
Om man läser rapporten kan man ju faktikst se att BRÅ ser sociala faktorer som främsta orsak. Även om BRÅ inte på ett enda ställe gör kopplingen att Nordafrikaner är mer kriminella än exempelvis Östasiater pga deras personlighet, kultur, religion etc så är folk snabba med att döma ut dem som folkgrupp. Orättvist och smalt tänkt. Om man nu ska fästa så stort intresse vid rapporten och siffrorna som presenteras måste man ju även läsa annat än bilagorna. I den "förträffliga" länken som någon la ut där man diskuterade rapporten ser man ju själva slutsaserna som en "bortförklaring". Konstigt att man överhuvudtaget vill använda rapporten som ett slagträ i "kampen" om man egentligen inte anser att det den säger bara är "statspropaganda".
Låt oss höra din förklaring då?