• Just A Girl

Ni diabetiker, vad dricker ni för alkohol?

Har nyss fått tillbaka diabetesen som uppkom under andra graviditeten. Den höll sig borta i 1 år, men nu är den här för att stanna

Men hur som hälst är vi bortbjudna i morgon och ska ha barnvakt till båda barnen. Men jag skulle vilja dricka lite men är orolig vad som händer med blskr. Var lite inne på cola-light och rom men rom är väll jätte sött.
    Vad brukar ni dricka när ni dricker något och vad händer med blskr, någon man bör tänka på.
    Jag ska alltså inte dricka mig jätte full men lite små fnittrig vore inte fel

• Svar på tråden Ni diabetiker, vad dricker ni för alkohol?
  • Trileia

Just a girl. Vet inte vad du ska dricka, men ett hett tips är att INTE dricka cider. Min brorsa har typ 1 diabetes och hamnar i koma av det.

Han brukar för övrigt dricka öl om han är ute.
    Ibland blir det vin för hans del också.

• Just A Girl

Nej cider hade jag inte tänkt att dricka, och öl tycker jag inte om.

• Just A Girl

Ja jag tar insulin men endast en gång om dagen alltså inte måltids insulin

• Trileia

Kan du tänka dig att dricka vin?
    Eller kanske vodka och apelsinjuice.. vet inte hur sött apelsinjuice är dock..

• Nyfiken gul

tänk på att blandningen insulin - sprutor/tabletter o sprit inte är så lyckad...

Min pappa har diabetes o blir jättesjuk när han dricker även om det bara är ett glas whiskey o han tar insulinsprutor...

Tala med din diabetessköterska så får du exakta besked om vad du kan dricka...

• Kim och Mike

Fråga på systembolaget, dem borde väl veta vad som inte innehåller mycket socker?

• Just A Girl

Försökte ringa min diabetes ssk i dag men hon var ledig.

Trileia
    Apelsinjuice är jätte sött så det kan jag inte dricka

• Trileia

Tänk även på att alkohol gör att du kan hamna lågt så ät gärna litegranna innan du går och lägger dig.

• Trileia

Hehe.. ren vodka får det blir för dig då
    Näe allvarligt.. jag vet inte i så fall. Men vin borde väl funka hyfsat. Eller tycker du inte om det heller?

Svar på tråden Ni diabetiker, vad dricker ni för alkohol?