• Lisen9

points?

Hej nu behöver jag er hjälp! Vad är det ska jag räkna för points på på ett tunnbröd gjord på potatis,a-fil,rågsikt,veg.olja? Vill så gärna äta det men måste veta hur många points det är på viktväktarna..nån som vet? Tack på förhand! :D / Lotta

• Svar på tråden points?
  • Mojo79

när det kommer till viktväktarna så handlar det om vikten... sen va det är i struntar de faktiskt i. har för mig att 35 gr bröd = 1 points. du kan kolla hur många skivor och totala vikt å sen se hur mkt varje väger om du inte har en våg.

du äger ingen pointsguide?

• Lisen9

okej tack! Jo jag har ju en men fick för mig att det bara stod vanligt tunnbröd med där..det här är ju osötat bröd med potatis i å så! Men ska kika en till gång! :) tack iaf!

• Mojo79

tyvärr så struntar vv vad det är i själva brödet vilket är lite snevridet tycker jag. men brödet låter nyttigt, men tyvärr så påverkar vikten mest pointsuträkningen å därför tycker jag man själv får tänka lite istället för att blint går på det.

35 gr vitt bröd är stort å luftigt = 1 points
    35 gr mörkt bröd är mindre och mer kompakt = 1 points

Men det sista valet är ju så mkt bättre....

• Mojo79

struntar är väl kanske fel ord, men jag hoppas du förstår hur jag menar???

lycka till med vv:andet. jag är en gammal vv:are som hållt min vikt i snart 5 år sedan jag gick med.

Svar på tråden points?