Inlägg från: djmugg |Visa alla inlägg
  • djmugg

Min katt kräks

Idag när min katt ska äta har han varje gång kräkits. Brukar ge honom mat i små omgångar så att han inte ska bli vrålhungrig och kasta i sig maten. Då brukar han nämligen kräkas.
    Men idag alltså kräks han bara han äter lite mat.
    Han är pigg och glad i övrigt.
    Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Min katt kräks
  • djmugg

Men det är bara idag han har kräks. Har funnit ett bra sätt för att få honom att inte ska kräkas annars.

• djmugg

Tror nog inte han mår dåligt. Det skulle man märka på honom, och som sagt är han pigg och glad.

Hittade en djurklinikssida... Där stod det att om djuret inte var hängigt så skulle man avvakta. Vanligt att djuren får tillfälliga mag- tamproblem.
    Svältkur i ett dygn om katten kräks eller har diarée. Hm, sen ska man ge ris, fisk eller småpotatis.

Ska man ge både ris och fisk tillsammans då? Potatis, får man verkligen i katten det?

• djmugg

Vatten kan han behålla, för dricker det gör han och det går bra.
    Ska prova med en pytteliten bit med kokt tork nu få se hur det går.
    Han är ivrig och vill gärna inte vänta de 10 minutrarna det tar för den att koka.

Han är en innekatt, så nåt konstigt utefrån har han inte ätit.

Sjävklart ringer jag veterinären om jag märker att det inte ger sig eller att han blir dålig.

Tack för alla svar!

• djmugg

Hehe, nej. Han är precis som han brukar vara.
    Han fick lite lite torsk nu på kvällen och den fick stanna kvar. Han var myyyycket skeptisk till den när den väl var färdigkokad, haha, tog en stund innan han vågade smaka. Vilken fegis! Men sen slank det ned.

Svar på tråden Min katt kräks