TENS-apparat
Jag hade tänkt att använda mig av TENS som smärtlindring under förlossningen. Är det någon som kan rekommendera en apparat att köpa? Vad kostar de egentligen? Någon som har erfarenhet av TENS?
Jag hade tänkt att använda mig av TENS som smärtlindring under förlossningen. Är det någon som kan rekommendera en apparat att köpa? Vad kostar de egentligen? Någon som har erfarenhet av TENS?
ok, antar att min bm kan hjälpa mig med det. funderade bara på att köpa en egen för att det kanske känns bättre. clas ohlson har ju en för runt 500-lappen.
jag ska till bm nästa vecka så då sa jag höra med henne. jag trodde att man skulle ha de där plåsterlapparna på ryggen, haha, så det är nog bäst att jag får hjälp med det.
tack för dina svar Vraket. någon som har köpt sin TENS-apparat?
tack för era svar! ska höra med mitt sjukhus hur de gör med TENS när man gör CTG. och det verkar ju som om det verkligen ger den smärtlindring man vill ha. jag är inte rädd för att föda, men jag är inte sugen på ryggmärgsbedövning.
oj, det var ju jättedyrt att hyra hos cefar. clas ohlson har ju en TENS-apparat för 500-lappen. men man undrar ju om den är bra ...
Mandyy81: köpte eller hyrde du din TENS? vad kostade det?
tack för era svar! verkar som TENS och lustgas är en oslagbar kombination.
ska höra med bm nästa vecka hur det ligger till här.