• henlin

Vilka blöjor är bäst??

Hejsan svejsan!

Är lite nyfiken på vilket blöjmärke du tycker är bäst?

Hörde av en kollega att man skulle ha Libero till det ena könet och Pampers till det andra (kan inte för mitt liv komma ihåg vilket som var till vilket) undrar om detta stämmer. Skulle därför vara intressant om du skriver kön och vilket märke du tycker är bässt.

Jag har själv en son och upplever att Pampers är bässt, men han är bara tre veckor gammal så man kan ju ändra sig än så länge.

Tack på förhand...

Ha en bra dag!

• Svar på tråden Vilka blöjor är bäst??
  • blonde redhead

Vi har/har haft libero till båda våra barn (en pojke och en flicKA) trivs inte alls med pampers.

• Vofsen

Pampers har fungerat kanon för oss. Vi har inte provat nått annat pga det, men varför göra det när det fungerar så bra? En kompis tycker inte att Pampers fungerar alls, men o andra sidan har inga hon provat fungerat speciellt bra. Läcker både här och där...

• Perry the Platypus

Tror det beror på bebisens kroppsbyggnad lite. Arvid är lång och ganska smal och kan ha båda blöjsorterna. Libero 5-8 kg suger upp mycket kiss innan de ger upp, men Pampers går längre upp på ryggen vilket är bra när det varit bajsattack.

Which is it, is man one of God's blunders or is God one of man's? - Friedrich Nietzsche
  • Kakan83

Våran kille är lång och smal,det gör att pampers inte alls sitter bra på honom. Tycker också att pampers blöjor luktar jättemkt.
    Nu använder vi libero och dom sitter perfekt på honom. Har aldrig haft läckage med varken pampers eller libero. Inte har han blivit röd i rumpan av dom heller.
    Det gäller nog att prova sig fram

• FridaE

Jag har använt libero till mina barn (en pojke och en flicka) när de var bebisar, ja flickan är ju fortfarande bebis. Tycker de är bäst till bebisar men upplever pampers som bättre till sonen som nu är 2 år, alltså byxblöjorna! Men det är ju sånt man får prova sej fram till vad som passar bäst!

• mammatillpojkar

nicolas hade pampers första månaden och det funkade kanon bra, libero va värdelösa då
    efter en månad så började vi köra willy´s blöjor och dom är verkligen super bra, har aldrig läckt.. (använder dom fortfarande och nicolas är snart 2) nu har även libero börjat unger (men inte pampers)
    har testat ica´s, bamboo, euroshopper men tycker inte om nån av dom

• Snorky

Oj, det har varierat med åldern o beroende på barn tycker jag.
    Till min äldsta son så var Libero helt klart bäst i början. Sen när han började med byxblöjor var pampers bättre. Nu är han 2 år o vi kör med tejpblöjor igen o då tycker jag libero är bäst.
    Till min minsta son så läckte nästan alla blöjor när han var liten. Nu är han 5 månader och vi har provat oss fram till Lidl´s blöjor, iaf nattetid. Dagtid funkar de flesta ok.

Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • Yena2

Lilltjejen får anvånda både Pampers och Libero + andra märken. Det mesta verkar funka men Pampers är ändå favoriten. Libero kan vara lite svårare just i övergångarna mellan storlekarna för då kan det bli lite läckage.

• WimsA

Min kille är lååång och smal, dom bästa blöjorna för honom, som sitter perfekt är Pampers Avtive Fit!

Once you pop you can´t stop!
  • lillvilda

min kille är 1 månad och lång och smal, libero funkar bäst av det v har provat. pampers funkade inte alls, för breda och kändes hårdare i materialet och tejpen kändes bred och klumpig.

Svar på tråden Vilka blöjor är bäst??