• grisekno

Ska börja RIDA - vad bör man inhandla???

Hej!

Jag kommer (förhoppningsvis) att börja rida i en nybörjargrupp för vuxna till hösten, en dröm jag haft länge!

Nu undrar jag bara - vad är bra "grundutrustning" att inhandla? Tänkte försöka få det ganska billigt, eftersom jag först ska "pröva på". Tips på bra inköpsställen? (bor i Gbg). Kan man hyra utrustning på ridskolor?

Tacksam för svar!

Ta mig som jag är, jag är ju bara en liten gris...
  • Svar på tråden Ska börja RIDA - vad bör man inhandla???
  • Mama72

Du skriver att du bor i Göteborg. Då har du ju inte långt till Gekås i Ullared. Där finns det mycket "hästgrejor". Kanske värt ett besök?

• Bellzi

Säkerhetsväst behöver du inte köpa från början. Inte heller ngt krav att ha, men ett bra skydd.

Jag har världens sötaste barn
  • Tettan

Rätta mig om jag har fel, men det är väl bara för barn som det är obligatoriskt med säkerhetsväst?

Men helt klart är det en bra investering om du tänker fortsätta rida...

• grisekno
    Mama72 skrev 2007-05-21 10:46:19 följande:
    Du skriver att du bor i Göteborg. Då har du ju inte långt till Gekås i Ullared. Där finns det mycket "hästgrejor". Kanske värt ett besök?
    Har, trots att jag bor så nära, hittills ALDRIG varit där!!! Men, som sagt, hade funderingar på att ta en tur dit...
    Ta mig som jag är, jag är ju bara en liten gris...
  • ludenben

jag har köpt allt mitt på my one i backaplan och på tre hästar på väg till kungälv. Några smågrejer har jag köpt på den i centrala stan med, kommer inte ihåg vad den heter ...sadelmakeri nånting. aldrig begagnad hjälm som nån skrev. På my one hade de ridbyxor i hyfsad prisklass, inga helskodda då men de var bekväma att rida i...

• Tettan

Nej det kanske inte är obligatoriskt för barn heller, annat än vid tävling? Det var så längesen jag var aktiv, så jag vet faktiskt inte

• Mama72

grisekno skrev 2007-05-21 10:47:40 följande:

Har, trots att jag bor så nära, hittills ALDRIG varit där!!! Men, som sagt, hade funderingar på att ta en tur dit...
    Det tycker jag...
  • älska livet

ridit sen jag va 6år tills jag blev med barn vid 25 år..å det enda jag hade va hjälm å ett par kängor med klack på...behöver inte vara stövlar..bara nått med klack på så foten inte åker igenom stigbygeln...onödigt å köpa på sig saker om du inte vet att du ska forsätta

jeans
    kängor me klack el dyligt
    hjälm.

Svar på tråden Ska börja RIDA - vad bör man inhandla???