• komamma

skönhetstips tack!

Drick vatten.
    noppa ögonbrynen.
    ta hand om håret.
    vad kan man mer göra för att bli en riktig skönhet ;0)

• Svar på tråden skönhetstips tack!
  • Romii

brun utan sol.. eller sola.. inte så att man blir brun brun.. utan får lite färg så man slipper smink..

och nått som alla kvinnor borde göra är brasiliansk vaxning.. man kan gå med en potatis säck men om man har BV så känner man sig så sexig och snygg... hehehe man går runt och ler hela tiden över vad som inte finns därnere hahahhahaha

• Fridapida

Mitt tips är: återfukta!

torka inte ut din hud o se till att återfukta den hela tiden! Ansikte, kropp, fötter o händer.

Lägg lite extra på din ansiktscreme, huden i ansiktet utsätts för påfrestningar hela tiden, så se till att ta hand om den.

• ananda74

En helt sjukt bra grej som jag testade igår var att tvätt ansiktet med askorbinsyra. ren c-vitmin som man hittar i små påsar på bakavdelningen i de flesta livsmedelsaffärer. ni vet, bland mandelflisor, russin, bakpulver, vaniljsocker etc. jag tog bara en handfull askorbinsyra och gnuggade den försiktigt i ansiktet med vatten. jag kunde knappt tro vad som hände: huden blev omedelbart alldeles superslät, mjuk och porslinsaktig. alla porer drog ihop sig och man såg helt fantastisk ut. efteråt smörjde jag in mig med aloe vera gel och till sist en nattkräm. det var det allra bästa, enklaste och billigaste trick jag nånsin provat. testa det du med!

• olpansfamilj

ananda vad kul! Jag vill också prova!!!!

• Bobbylina

Bra tips ananda, en liten fråga bara, hur fick du för dig o prova askorbinsyra?

31/3-07 kom vår lilla guldklimp Melwin!!
  • komamma
    ananda74 skrev 2007-05-22 10:39:56 följande:
    En helt sjukt bra grej som jag testade igår var att tvätt ansiktet med askorbinsyra. ren c-vitmin som man hittar i små påsar på bakavdelningen i de flesta livsmedelsaffärer. ni vet, bland mandelflisor, russin, bakpulver, vaniljsocker etc. jag tog bara en handfull askorbinsyra och gnuggade den försiktigt i ansiktet med vatten. jag kunde knappt tro vad som hände: huden blev omedelbart alldeles superslät, mjuk och porslinsaktig. alla porer drog ihop sig och man såg helt fantastisk ut. efteråt smörjde jag in mig med aloe vera gel och till sist en nattkräm. det var det allra bästa, enklaste och billigaste trick jag nånsin provat. testa det du med!
    låter som ett bra tips, det ska jag prova!
  • ananda74

Jo, jag vet ju att krämer ofta innehåller c-vitamin för att föryngra huden och då är de typ svindyra. jag har även läst att i vissa länder använder man citron i ansiktet och då fick jag bara ett infall att testa att peela mig med askorbin-syra och det är verkligen en askungekur. jag gjorde det igårkväll igen med samma resultat. jag tror jag håller på att bli lite beroende av detta nu:)

Svar på tråden skönhetstips tack!