• Mon 3 May 2021 08:03
    3322 visningar
    25 svar
    -2
    25
    3322

    vad tänker ni om min lilla pojkflicka ?

    Hej! Imperia72 här, hittade just den här tråden ifrån mitt förra nick här ????

    I dag är den då flickan 19 år och lever fullt ut som kille sedan många år nu ????

    Hans utredning började redan när han var 8 år och han fick diagnosen transgender som 12-åring.

    Han fick tidigt hjälp med stophormoner, sen när han var 13 fick han testosteron, opererade bort brösten när han var 14 år.

    Han har alltid mått väldigt bra och haft en grymt bra självkänsla, han visste ju extremt tidigt att han var en kille och inte en tjej.

    Han tränar massor, boxning och styrketräning, har en jätte fin flickvän sedan snart ett år ??

    Tänkte bara uppdatera dels för att tacka för era fina råd sen för att jag hoppas nån läser det här och inser att barn kan veta väldigt tidigt och man måste lyssna på dem om de ska få chansen att växa upp till lyckliga vuxna.

  • Mon 3 May 2021 08:42
    #17
    -1
    korngryn skrev 2021-05-03 08:19:08 följande:

    Jag tror inte att barnet själv tänker i termer av att hon är som en kille. Det är ju en tolkning som DU och andra vuxna gör.

    Jag tror att hon helt enkelt vill vara ett BARN. Och nu råkar hon föredra roliga lekar framför tråkiga, bekväma kläder framför obekväma osv. Inget konstigt med det.


    Vet du jag är helt övertygad om att du har fel ???? mitt barn började kalla sig själv för han och pojke redan när han började prata om ett åring, vindkraftsfrågan gott åt det och trodde han hade lärt sig fel.

    I dag är han alltså 19 år och som du ser i TS har han alltid vetat att han är en kille.

    Vi har inte uppmuntrat det då vi inte ens visste att det fanns något som hette transgender då. Vi sa hela tiden att han är en flicka och försökte hålla honom könsneutral först, men han visste vad han ville och vilka kläder han ville ha.

    Som 8 åring fick han klicka av sig håret, då grät han och sa att det var den bästa dagen i hans liv.

    Så om din tes stämmer så borde han inte ha känt det så starkt då vi aldrig har brytt oss om han är pojke eller flicka, han fick alltid vara den han är och är alskad just pga det.
  • Mon 3 May 2021 10:16
    #19
    AndreaBD skrev 2021-05-03 10:11:04 följande:

    Inte alla pojkflickor vill byta kön när de blir vuxna. Jag tror att de allra flesta inte vill göra det. Jag var själv en sån pojkflicka. Det handlar om intressen, och om temperament. Och även om personlig smak. Jag gillade inte klänningar och kjolar, jag skulle bara ha på mig byxor. Det fick jag iofs inte - kanske om jag hade fått göra det som barn skulle jag kunna vara mer avslappnad med det som vuxen. Jag avskyr fortfarande kjolar och klänningar. Se henne som individ istället! 


    Det är en gammal tråd och tjejen som det handlar om i den är i dag en 19 årig man, han visste redan när han var ett år att han var en grabb ????

    Nej är extremt få som sen blir killar men ibland vet man bara att här har nått blivit lite fel????
  • Mon 9 Aug 2021 13:27
    #21
    KlantSmurfen skrev 2021-05-03 10:34:03 följande:

    Att könsidentiteten inte stämmer med kroppen är något som barn (oftast pojkar) fattat själva mellan 2-4., det är barnen som berättat för vuxna och inte tvärt som när en lärare övertygade pojkflickan max 10 år att hon är trans efter att ha läst en bok om det eller late onset gender dysphoria som är en konsekvens av genusflummet.


    Men tror du verkligen att ett barn som är 10 år gammal skulle bli så påverkad av något sin lärare berättade om? Låter super konstigt i min värld, i den åldern är det vänners åsikter som väger tyngst.
  • Mon 29 Nov 2021 10:47
    #23
    Deeelicious skrev 2021-08-10 13:08:28 följande:

    Jag personligen är väldigt kvinnlig av mig och vill att min dotter ska vara ?flickig? vilket jag lär henne också. Har klätt henne i väldigt typiskt flickiga kläder och gärna hårband sedan födseln så att man verkligen ser att det är en flicka. Jag tycker att det är bra med en tydlig gräns mellan flickor och pojkar!


    Mitt barn hade två äldre systrar, jag är tok tjejig när det gäller mina barn de har alla mest haft rosa och typiska gulliga flickkläder.

    De två äldsta har alltid varit extremt flickiga.

    Hon jag skrev om här var inte det trotts allt rosa och spets. Tex så redan som bebis fast hon hade rosa spetströja frågade folk vad pojken hette????????

    När hon började prata som ett åring kallade hon sig han och pojken och vindkraftsfrågan åt det hela och rättade henne.

    Hon fortsatte att kalla sig själv för det, när hon var tre vägrade hon typiska flickkläder så vi köpte mest könsneutrala kläder, ville inte att hon skulle sticka ut allt för mycket för tidigt.

    När hon var fyra hade de duschat en sommar på förskolan och hon hade då råkat se att en kille hade en snopp, när hon kom hem frågade hon mig ?hur gammal är man när snoppen växer ut??

    Vid samma ålder frågade de på förskolan vad hon ville bli när hon var stor ?jag vill bli en flicka för alla säger att jag är en?, blev hennes svar.

    Allt fortsatte och hon såg ut i både kropp och själ som en kille och-operations hon var 12 och vi säg hur dåligt hon höll på att börja må av allt så fick hon stophormoner och ett år senare fick hon börja med testosteron.

    I dag är han 19 år och har levt som kille sedan han var 12 år. Han har alltid sen dess fått mått bra, han har aldrig blivit mobbad och var och är en av polis killarna i skolan och alla ser honom som en kille trotts de vet hans historia.

    Visst jag hade helst sett att han slapp gå igenom allt han var tvungen att göra pga att han är transgender, en massa sprutor hela livet och en massa sjukhusbesök för hela livet?men han är lycklig och det är tusan det viktigaste.

    Klart man ska kunna ha rosa m.m på sina barn men säger de ifrån då bör man lyssna, att de mår bra r väl ändå viktigare än att de har vissa kläder på sig?
  • Mon 29 Nov 2021 10:47
    #24
    Deeelicious skrev 2021-08-10 13:08:28 följande:

    Jag personligen är väldigt kvinnlig av mig och vill att min dotter ska vara ?flickig? vilket jag lär henne också. Har klätt henne i väldigt typiskt flickiga kläder och gärna hårband sedan födseln så att man verkligen ser att det är en flicka. Jag tycker att det är bra med en tydlig gräns mellan flickor och pojkar!


    Mitt barn hade två äldre systrar, jag är tok tjejig när det gäller mina barn de har alla mest haft rosa och typiska gulliga flickkläder.

    De två äldsta har alltid varit extremt flickiga.

    Hon jag skrev om här var inte det trotts allt rosa och spets. Tex så redan som bebis fast hon hade rosa spetströja frågade folk vad pojken hette????????

    När hon började prata som ett åring kallade hon sig han och pojken och vindkraftsfrågan åt det hela och rättade henne.

    Hon fortsatte att kalla sig själv för det, när hon var tre vägrade hon typiska flickkläder så vi köpte mest könsneutrala kläder, ville inte att hon skulle sticka ut allt för mycket för tidigt.

    När hon var fyra hade de duschat en sommar på förskolan och hon hade då råkat se att en kille hade en snopp, när hon kom hem frågade hon mig ?hur gammal är man när snoppen växer ut??

    Vid samma ålder frågade de på förskolan vad hon ville bli när hon var stor ?jag vill bli en flicka för alla säger att jag är en?, blev hennes svar.

    Allt fortsatte och hon såg ut i både kropp och själ som en kille och-operations hon var 12 och vi säg hur dåligt hon höll på att börja må av allt så fick hon stophormoner och ett år senare fick hon börja med testosteron.

    I dag är han 19 år och har levt som kille sedan han var 12 år. Han har alltid sen dess fått mått bra, han har aldrig blivit mobbad och var och är en av polis killarna i skolan och alla ser honom som en kille trotts de vet hans historia.

    Visst jag hade helst sett att han slapp gå igenom allt han var tvungen att göra pga att han är transgender, en massa sprutor hela livet och en massa sjukhusbesök för hela livet?men han är lycklig och det är tusan det viktigaste.

    Klart man ska kunna ha rosa m.m på sina barn men säger de ifrån då bör man lyssna, att de mår bra r väl ändå viktigare än att de har vissa kläder på sig?
Svar på tråden vad tänker ni om min lilla pojkflicka ?