• anni83

pci bryggenhet?

hej alla datakunninga=)

rensade min dator och installerade windows xp och nu står det ett frågetecken under enhetshanteraren på pci bryggenhet?

vad menas med det? vad ska jag gör för att få datorn att funka??

vore tacksam för svar.

//anni

• Svar på tråden pci bryggenhet?
  • Agaith

skulle tro att det är drivar du behöver. Finns några att titta på här.

Kolla vad du har för operativsystem och ladda hem drivers till detta så skall du nog få igång allt, om det är det som är felet.

• Rebekah84

Jo det ärr nog drivrutner hon behöver. Troligen chipset drivers.

Men, det namnet på moderkortet du skickade är ett namn på ett grafikkort. Blir lite snurrigt...

Agaith skrev 2007-05-23 22:01:27 följande:
    skulle tro att det är drivar du behöver. Finns några att titta på här.Kolla vad du har för operativsystem och ladda hem drivers till detta så skall du nog få igång allt, om det är det som är felet.
    Hon kan ju inte ladda hem drivrutiner för operativsystemet utan det för ju göras för hårdvaran.
    Ja, jag betalar tionde till Microsoft. Så slipper ni fråga.
  • Agaith

jo, men nu var ju detta drivare till hennes moderkort. med operativet mednade jag att hon skulle välja drivar för rätt os (xp, xp64 e.t.c)

Funderar på om jag missuppfattat något?

• Rebekah84
    Agaith skrev 2007-05-23 22:15:17 följande:
    jo, men nu var ju detta drivare till hennes moderkort. med operativet mednade jag att hon skulle välja drivar för rätt os (xp, xp64 e.t.c)Funderar på om jag missuppfattat något?
    Funderar på om jag är för trött för att fatta själv just nu.....

Kom precis på att man inte KAN se i enhetshanteraren vad det är för moderkort.... man måste titta fysiskt på moderkortet... suck... dum är man oxå.
  • Rebekah84
    Agaith skrev 2007-05-23 22:15:17 följande:
    jo, men nu var ju detta drivare till hennes moderkort. med operativet mednade jag att hon skulle välja drivar för rätt os (xp, xp64 e.t.c)Funderar på om jag missuppfattat något?
    Alltså, för att förtydliga, jag läste ditt inlägg lite fel.
  • anni83

haha..tack båda två för svar..ska sätta mig imorgon och läsa igenom mer noggrant..nu ska jag zzzzzzzzzz...

• anni83

hej..tack! nu funkar internet...men en fråga till..internet går jättesegt..tex om jag ska gå ner på en sida så tar det typ 100år. vilket är väldigt konstigt med tanke på att datorn nästan är tom..

några tips om varför?

• anni83

asså just att scrolla ner på sidan ,det är de som går segt..själv internet funkar hur bra som helst! tack igen för att ni hjälper mig..=)

• anni83

det står fortfarande ett frågetecken vid videostyrenhet..har det något med saken att göra?

Svar på tråden pci bryggenhet?