• anni83

pci bryggenhet?

hej alla datakunninga=)

rensade min dator och installerade windows xp och nu står det ett frågetecken under enhetshanteraren på pci bryggenhet?

vad menas med det? vad ska jag gör för att få datorn att funka??

vore tacksam för svar.

//anni

• Svar på tråden pci bryggenhet?
  • Rebekah84
    anni83 skrev 2007-05-23 09:20:50 följande:
    hej alla datakunninga=)rensade min dator och installerade windows xp och nu står det ett frågetecken under enhetshanteraren på pci bryggenhet?vad menas med det? vad ska jag gör för att få datorn att funka??vore tacksam för svar.//anni
    Har du testat att uppdatera moderkortsdrivrutiner? Är det något som inte fungerar pga av detta eller stör du dig bara på det gula utropstecknet?
    Ja, jag betalar tionde till Microsoft. Så slipper ni fråga.
  • anni83

internet fungerar inte alls.. hur gör jag det då? asså uppdaterar moderskortdriv?

tack för svar=)

• R Franklin

Du använder skivan med drivrutiner som du fick med datorn/moderkortet eller ber någon som har fungerande internet att ladda hem dem.

• anni83

nu till det dumma..den datorn är bara ett hopplock så jag har ingen aning om vad för drivrutiner jag ska ha eller hur jag ska få tag på dom....

• R Franklin

Dagens hint:

Tillverkarna skriver i regel på prylarna vem som tillverkat dem och vilken modell det är, öppna låda och kolla efter.

• Rebekah84
    R Franklin skrev 2007-05-23 16:25:12 följande:
    Dagens hint:Tillverkarna skriver i regel på prylarna vem som tillverkat dem och vilken modell det är, öppna låda och kolla efter.
    det finns ett svårt sätt också

Öppna enhetshanteraren, högerklicka på grejen med gult utropstecken, välj Properties/alternativ

Ta fliken Detaljer/Details

Välj hårdvaruID elelr Hardware ID

Skriv av det som står och lägg in här så ska jag ta fram drivisarna.
    Ja, jag betalar tionde till Microsoft. Så slipper ni fråga.
  • anni83

hej igen jag gjorde som du sa å det stod egenskaper bara inte alternativ och när jag gick in där så stod det
    allmänt/drivrutin/ information/resurser.

gick på samtliga för att försöka hitta något likande det du sa men hittade nada..

tack för att du hjälper mig..=)

• Agaith

om du kan föra över filerna mellan datorerna så kan du kolla på detta gratis programmet www.belarc.com/free_download.html installera så kommer du få upp en websida med all info du behöver när den är klar.

Main Circuit Board är moderkortet.

• anni83

tack så mkt agaith!

moderkortet är: k8NF4G-SATA21.00

säger mig noll..hur går jag till väga nu?

Svar på tråden pci bryggenhet?