Inlägg från: enlitenbitkaka |Visa alla inlägg
  • enlitenbitkaka

Bordsplacering

Hmm ja varför? För att få ett flow? För att få igång samtal mellan alla så att man inte bara pratar med dem man känner? Och tänk på stackaren som kommer ensam och inte känner någon? Förstår inte denna ideliga rädslan för att prova något nytt, bjud på sig själv, lära känna nya människor...

Ser bara positiva saker med bordsplacering och kommer ha det på vårt bröllop. Inga gifta par bredvid varandra.

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • enlitenbitkaka
    Malia75 skrev 2007-05-23 11:36:18 följande:
    Jo men hur bär man sig åt om man är blyg? Då blir ju hela middagen en plåga.Sen är ju det viktigaste tycker jag att man borde bestämma själv om man vill prata med okända eller inte. Vill man det kan man ju sätta sig vid nån man inte känner.
    Man kan välja, man kan stanna hemma. Du kan också välja att tiga och ingorera din bordskavaljer hela middagen... Chansen att den man sitter till bords med är lika blyg och osocial är väääldigt liten så du får helt enkelt lita på att han har mål i mun.
  • enlitenbitkaka
    Malia75 skrev 2007-05-23 11:44:01 följande:
    Det värsta är att jag tvivlar på att det är någon mer gravid eller ens någon i samma ålder som jag. Svårt att förklara men större delen av gästerna jobbar inom samma område så de kommer att ha mycket att prata om, medan jag och min familj "bara" är släkt till jubilaren...och därmed lite utanför i samtalsämnena säkert.
    Men då är det ju jättebra med bordsplac.! För att undvika jobbpratet och se till att alla kan umgås tillsammans är ju det bästa att sprida ut alla.
Svar på tråden Bordsplacering