• Malia75

Bordsplacering

Fy vad jag HATAR fester med bordsplacering! Vad vinner egentligen jubilaren/brudparet på att folk tvingas sitta bredvid någon okänd människa som man kanske inte alls har något gemensamt med?

Nu är jag redan gift men om jag skulle ha ett bröllop/stor fest skulle alla få ha på sig vad de vill och sitta vart de vill! Det är väl bättre att alla känner sig bekväma och har roligt?

Jäkla trams......

• Svar på tråden Bordsplacering
  • Jossi78

Jag håller faktiskt med!!

♥Mamma till världens finaste tjejer. Gravid med 4:an♥
  • FiaÅkotten

vi hade bordsplacering men satte ihop folk som kände varandra
    anledningen var att få plats med barnstolar och förhindra kaos...

• Malia75

Ska på en 50-årsfest om 2 veckor och ett bröllop i september....ser inte direkt fram emot nåt av dem kan jag säga. Hade det varit fri klädsel och fri bordsplacering hade jag sett fram emot båda!

• LuddeMiah

Lite roligt är det väl att sitta med människor som man inte känner, eller som man inte umgås med varje dag!?!? hur ska man annars lära känna nya människor och få nya erfaranheter av andra? Jag är FÖR bordsplacering, absolut och har bara bra erfarenheter av det!!

• Malia75

Nej det är inte kul när man inte är en social person. Vet inte vad jag ska prata om. Dessutom är det människor jag ALDRIG kommer att träffa igen...hade hellre suttit med någon av mina släktingar t ex som jag träffar alldeles för sällan.

• enlitenbitkaka

Hmm ja varför? För att få ett flow? För att få igång samtal mellan alla så att man inte bara pratar med dem man känner? Och tänk på stackaren som kommer ensam och inte känner någon? Förstår inte denna ideliga rädslan för att prova något nytt, bjud på sig själv, lära känna nya människor...

Ser bara positiva saker med bordsplacering och kommer ha det på vårt bröllop. Inga gifta par bredvid varandra.

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Malia75

FiaÅkotten: Då är det en helt annan sak, då är det ju ingen risk för att det blir stelt.

• Malia75
    enlitenbitkaka skrev 2007-05-23 11:34:37 följande:
    Hmm ja varför? För att få ett flow? För att få igång samtal mellan alla så att man inte bara pratar med dem man känner? Förstår inte denna ideliga rädslan för att prova något nytt, bjud på sig själv, lära känna nya människor...
    Jo men hur bär man sig åt om man är blyg? Då blir ju hela middagen en plåga.

Sen är ju det viktigaste tycker jag att man borde bestämma själv om man vill prata med okända eller inte. Vill man det kan man ju sätta sig vid nån man inte känner.
  • FiaÅkotten

ja alltså folk satt ju inte enbart med dem de kände men några som kände varandra med några som inte gjorde det och så.
    Men det var pussel, tänka lite på vad dem har för intressen och så. Stlt var det iaf inte

Malia75 skrev 2007-05-23 11:35:06 följande:
    FiaÅkotten: Då är det en helt annan sak, då är det ju ingen risk för att det blir stelt.
  • enlitenbitkaka
    Malia75 skrev 2007-05-23 11:36:18 följande:
    Jo men hur bär man sig åt om man är blyg? Då blir ju hela middagen en plåga.Sen är ju det viktigaste tycker jag att man borde bestämma själv om man vill prata med okända eller inte. Vill man det kan man ju sätta sig vid nån man inte känner.
    Man kan välja, man kan stanna hemma. Du kan också välja att tiga och ingorera din bordskavaljer hela middagen... Chansen att den man sitter till bords med är lika blyg och osocial är väääldigt liten så du får helt enkelt lita på att han har mål i mun.
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
Svar på tråden Bordsplacering