Perser / Exotic
hallå finns det några mer här som har Perser eller Exotic katter lite kul om vi hade en egen tråd med lite tipps o så tex om pälsvård o liknande. någon som vill va me.
hallå finns det några mer här som har Perser eller Exotic katter lite kul om vi hade en egen tråd med lite tipps o så tex om pälsvård o liknande. någon som vill va me.
ok. nu har jag satt en fler bilder om någon vill se.
Bella busa. vad heter din syster uppfödning har hon någon hemsida är så kul att titta
hallå vad använder ni när ni badar era katter
Hella: Vilka små sötnosar du har
Har en röd perserflicka på snart 9 år, mattes lilla hjärta . Titta gärna i galleriet!
Hella78: Åhhh, vilka gosingar . Jag dör.....
Har lagt upp 2 bildern på min kille också....Måste dock ta bort dom snart! Folk kan fatta vem jag är
Hejsan!
Jag har ett gäng både perser och exotic!
Tyvärr var det länge sedan jag ställde ut. Tänker dock ta upp det intresset snarast.
Just nu har jag ett gäng miniluddbollar som forsar fram över golven och hänger i gardinerna, undersöker taket och snosar i kylskåpet.
Söker för fullt efter nya hem till de små rackartygen.
Det här med pälsvård är otroligt individuellt.
Ett shampo som passar en individ, behöver inte passa andra.
Så jag har olika schampon till olika individer!
Det som jag kör som hemmaschampo och som de flesta pälsar uppskattar är KW`s minkoila schampo.
Till utställning har det varit en hel del olika.
Dock står Vellus produkter högt i kurs!
Främst då på fullfärger.
Vad använder ni för fön till missarna?
Jag har 3 perser.
1 pojke som ær svartsmoke, 1 flicka som ær harlekin och en till flicka som ær tortie
Här är en till som har perser. En blå hona som blir 9 år i år. Jag har ställt ut väldigt mycket förr men inte nu längre. Min lilla (stora) katt lyckades bli Scandinavien Winner, och Årets katt två år i rad innan hon fick pension....men nu blir hon bara bortskämd hemma som den prinsessa hon är. När jag ställde ut henne så använde jag mig av KW´s schampon men som det redan sagt i denna tråd så passar det kanske inte till alla katter.
Kul med en "plattnos-tråd" förresten ///
Min äldsta perser blev 16 år.
En av min uppfödares missar blev 19...
Mina har avlidit från 11 år och uppåt. Det har då varit njurarna som inte orkat längre. (ej PKD)
Är ju oftast så med missar, det är njurarna som inte orkar med längre.
Saknar de som vandrat vidare...
min exotik flickor håller på att födda ni dom har fåt tre var en så länge + en som va död
Hallå ja nu är jag vacken sov inte en blund natten mellan lördag o söndag o va borta o hade gäster på söndagen men nu har jag sovit o ska försöka skriva vad som hänt.
i lördags kväll börja den ena få verkar hon gick o la sig i sin låda när kl va ca 21 så kom den andra me o la sig trode bara hon va nyficken men jeg verkar där me dom skulle apsolut ligga i samma lådaden en katten fick sina ungar mellan 22 o 00,30 o den som inte fick ungar va med o hjäpte till o tvätta o liknande den som inte fåt en hade verkar väldigt läng o hennes första komm inge fören 5,30 då hade hon haft kryst verkar i ca 90 min hennes sista unge kom kl 11,20 i bilen när vi va på väg till valla djurklinik för vi trodde den endra katten hade en kvar hon hade nämlgen inte lugnat ner sig som jag ville men det va ingen som tur va vi va hemma igen vid 17 på söndagen kl 18 skulle vi ha gäster, visst vi kunde om bockat men vi treffar dom så sällan.
katterna fick 4 kattungar var, var av en vi fick ta bort.
min blå hona fick 4 blå
o mon andra fick två som jag inte riktigt kan bestämma färg o så på lite röd crem o en rödvit o en crem blå. fråga gärna om ni vill veta mer.
Nu har ja bilder
jag har 7 st som bli till salu om 12 v
Halloj på er Ska själv få hem min lilla perser bebis från sidentassen så dte här var en bra tråd att titta in till