Vägskäl i livet..
Måste bara skriva av mig lite... Jag sitter just nu i ett vägskäl.
Jag och min sambo har varit tillsammans från och till i 4 år, det senaste året bott tillsammans. Vi är förlovade och ja, rätt lyckliga och framförallt trygga med varandra. Det finns planer på barn i framtiden, kanske om 2-3-4 år. Problemet är att jag ska börja plugga på en 5årig linje i höst. Utbildningen finns dels i staden där vi bor och dels i en större stad ca 15 mil härifrån. Jag har egentligen varit inställd på att flytta till den större staden eftersom universitetet där är mer etablerat och känns bättre, men har då sökt i första hand till utbildningen i vår stad med tanke på min sambo. Skulle jag flytta skulle det troligtvis innebär stora svårigheter för mitt förhållande, antagligen skulle det ta slut i slutändan.
Dilemmat är.. Utbilda mig i en stad jag föredrar, eller stanna på orten och prioritera mitt förhållande? Det känns som om jag väljer bort min sambo om jag väljer att flytta. Det är heller inget alternativ att han flyttar med av diverse skäl.
Usch, det känns så jobbigt och jag vet varken ut eller in.. Kände bara att jag var tvungen att skriva av mig lite.