Vi som gillar att SY.
Siriva: ja de från minanamnband ser ju ganska mycket proffsigare. Hade jag sytt "på riktigt" hade man kanske valt att beställa därifrån istället
Siriva: ja de från minanamnband ser ju ganska mycket proffsigare. Hade jag sytt "på riktigt" hade man kanske valt att beställa därifrån istället
grynet80: jag hat sytt ett en gång! Timm min svärmor (som började gråta när hon fick det ) Där jag hade tryckt alla deras familjemedlemmars namn i guld och bronsfärg. Tryckte även lite hjärtan, stjärnor, blommor och andra symboler. Täcket var i brun-beige-vit-färgskala och en bred vit kant. Inget jag har lust att göra om egentligen, guuud vad jobbigt det var, och petig måste vara oxå. Men nöjd blev man. En bra present
stoff och stil i malmö är jättebra. Tycker de ligger bra prismässigt och de har mycket att välja mellan. Har ju bara varit där live så att säga, så jag vet inte hur det är att beställa, men det bör ju gå lika bra det. I katalogerna (kläder och för hemmet-dukar, gardiner mm) får man massa inspiration tycker jag.
www.stoffochstil.se/
...och de blir ju oftast lite störr, jag tycker täcken är så bökigt att ha i symaskinen.
Bild har jag nog ingen, men jag ska ändå kolla, hade varit kul att få minnet lite uppfriskat. Det var för några år sedan innan man hade skaffat sig digitalkameran
aina: Finfina grejer du gjort! Selen ser så proddsig ut! Hacklapparna för festliga
Jag har lyckats leta fram min korsett som jag sydde för drygt ett år sedan, ska bara se till o ta bild o lägga in, så jag med kan bidra med nåt
Snygga vaxdukar- var hittar man det? Jag hittar ju bara tråååkiga....
Haklappar: Vad har man för kantband? Tar man i nåt tyg så blir det ju fläckigt efter första måltiden
* Nicole: när man ska sy ärmar till barnkläder så är det alltid så bökigt då det är så smått. När man ska sy i mudd hur gör du då? Syr du först på mudden, och sen syr igen ärmen längs ärmhål till ärmslut? Eller syr du på mudden sist när längden på ärmen är sydd redan? (blev ju lite svamligt här men kanske du förstår)
Aina, känns som mörka kantband är att föredra då
Jag vet inte vilken form man ska ha på haklapp, har inga barn ju. Får nog in och titta i gallerien och inspireras Eller kanske köpa en och rita av
Aina: en fråga till bara vilken bredd har du på kantbanden?