• MaijaO

Modifast diet startar idag.

Mot alla mina tidigare principer så har jag påbörjat en pulverdiet idag.

Efter mitt andra barn så låg jag +31kg från min ursprungsvikt. Med hjälp av bra kosthållning och motion så har jag tappat allt utom 8 kg. Dessa ska bort innan jag gifter mig den 7 juli! Tyvär har jag kommit till den ökända platån, jag minskar inte längre i vikt utan står stadigt kvar här på 73 kg och nu kämnner jag att motivationen börjar svika. Så jag har, trots min stora skepsis mot alla "snabblösningar", bestämt mig för att spurta de sista kilona med hjälp av Modifast.

Finns det fler där ute som bestämt sig för att prova pulverdieter så är ni välkomna att hjälpas åt att stötta och peppa.

Mina dagsmått är idag
    längd: 166 cm
    vikt: 73 kg
    byst: 92,5 cm
    midja: 79 cm
    stuss: 102,5 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-31 09:38:28:
    Då så, då har det gått en vecka på ren kur. Idag börjar jag att äta kött, ägg och vissa frukter och grönsaker. Veckan som gick var inte så rolig. kroppen mår verkligen skit av att svältas!
    Men resultatet syns!

Mina dagsmått är idag:
    vikt: 70,7
    byst: 92
    midja: 76,5
    stuss: 100,5

Hur har det gått för er andra? Och har ni goda resept på middagar utan kolhydrater?
    Lycka till!

• Svar på tråden Modifast diet startar idag.
  • MaijaO

Välkommen josida, kul att jag inte är ensam! Hur länge tänker du köra på enbart pulver? Jag tänkte 7 dagar och sen börja mixa lite.

• MaijaO

Samma, man äter pulver mixat med vatten fyra ggr/dag och dricker en massa vatten. Tror skilnaden är att med fyra påsar Modifast så får du i dig 800kcal och med CK bara 500kcal. Men Modifast är billigare och säljs på apoteket så jag valde det. Nutrilett finns ju också men de flesta säger att det smakar skit, Modifast är faktiskt riktigt gott.
    3 veckor! Tror inte jag skulle orka så länge. Jag har också hört att dag 3 och 4 är värst, men så är det ju när man fastar också. Efter dag 4 så brukar jag få en ordentlig energikick men sen har jag alltid bara fastat i 5 dagar så jag vet inte vad som händer efter dag 5.

• MaijaO

Hej pppdfas78. Modifast kan man antingen bara äta eller så kan man byta ut enstaka måltider mot Modifast. Har inte en aning om hur snabbt man går ner, jag började nämligen i morse. Man köper det på apoteket.

• MaijaO

JAg har nu gjort första dagen och det har gått mycket bättre än vad jag trott, bara en morot att tugga på vid midagstid då behovet av att stoppa något i munnen blev för stort. Jag blev lite grinig och lätt irriterad på eftermidagen men jag har t.o.m. orkat att träna lite nu på kvällen. Så detta ska nog gå bra tror jag.
    Modifast smakar bra måste jag säga. Jag har ätit potatis/purjolölk, vanilj och choklad. ingen var äklig men de två sista var ju självklart godast.

• MaijaO

Välkomna babysoon och Älskade Barn föresten. Gud vad oförskämd jag är... sorry...

• MaijaO

Tackar för tipset! Hur mycket och snabbt gick du ner och hur körde du?

• MaijaO

Efter första dagen så stod vågen på -1 kg! Jag inser att det nog är mest vatten jag tappat men ett kilo är ett kilo. Det gör en mer motiverad till att ta tag i dag 2.
    Hur går det för dig josida?

• MaijaO

Jag blev tvungen att ta en morot i går eftermiddag. Men jag tror inte att det gör så stor skilnad i viktminskningen.

• MaijaO

Go girl!
    Det var någon som tipsade om att man kunde mixa vanilj eller chokladen med minimjölk och några isbitar, det skulle bli ganska shakelikt. Jag har inte testat själv dock.

Svar på tråden Modifast diet startar idag.