• MaijaO

Modifast diet startar idag.

Mot alla mina tidigare principer så har jag påbörjat en pulverdiet idag.

Efter mitt andra barn så låg jag +31kg från min ursprungsvikt. Med hjälp av bra kosthållning och motion så har jag tappat allt utom 8 kg. Dessa ska bort innan jag gifter mig den 7 juli! Tyvär har jag kommit till den ökända platån, jag minskar inte längre i vikt utan står stadigt kvar här på 73 kg och nu kämnner jag att motivationen börjar svika. Så jag har, trots min stora skepsis mot alla "snabblösningar", bestämt mig för att spurta de sista kilona med hjälp av Modifast.

Finns det fler där ute som bestämt sig för att prova pulverdieter så är ni välkomna att hjälpas åt att stötta och peppa.

Mina dagsmått är idag
    längd: 166 cm
    vikt: 73 kg
    byst: 92,5 cm
    midja: 79 cm
    stuss: 102,5 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-31 09:38:28:
    Då så, då har det gått en vecka på ren kur. Idag börjar jag att äta kött, ägg och vissa frukter och grönsaker. Veckan som gick var inte så rolig. kroppen mår verkligen skit av att svältas!
    Men resultatet syns!

Mina dagsmått är idag:
    vikt: 70,7
    byst: 92
    midja: 76,5
    stuss: 100,5

Hur har det gått för er andra? Och har ni goda resept på middagar utan kolhydrater?
    Lycka till!

• Svar på tråden Modifast diet startar idag.
  • josida

Hej, jag började med Cambridge idag, så jag kanske kvalificerar in mig på den här tråden...

Är ca 151 cm kort och väger 80 kg. Vikten innan mina två graviditer var ca 63 och det var ok, vill tillbaka dit åtminstone.

• MaijaO

Välkommen josida, kul att jag inte är ensam! Hur länge tänker du köra på enbart pulver? Jag tänkte 7 dagar och sen börja mixa lite.

• josida

Tänkte köra rent i 3 veckor och sedan kombinera... men som sagt, är bara på första dagen. CK är tydligen jobbigast i 3 dgr och sen ska det kännas lättare.
    Hur funkar modifast?

• MaijaO

Samma, man äter pulver mixat med vatten fyra ggr/dag och dricker en massa vatten. Tror skilnaden är att med fyra påsar Modifast så får du i dig 800kcal och med CK bara 500kcal. Men Modifast är billigare och säljs på apoteket så jag valde det. Nutrilett finns ju också men de flesta säger att det smakar skit, Modifast är faktiskt riktigt gott.
    3 veckor! Tror inte jag skulle orka så länge. Jag har också hört att dag 3 och 4 är värst, men så är det ju när man fastar också. Efter dag 4 så brukar jag få en ordentlig energikick men sen har jag alltid bara fastat i 5 dagar så jag vet inte vad som händer efter dag 5.

• josida

Nutrilett smakat blä, stämmer bra det. CK var helt ok.

Vet inte om jag orkar så länge som 3 v men hoppas det, jag har så pass många kilo att bli av med, så jag behöver en kickstart.

• Donia

hejhej! vill gärna vara med.jag är 170 lång och väger 78.jag äter ju ganska mycket och har svårt att låta bli. men kan ni berätta vad modifast är, får man inte äta annat?? hur snabb går man ner??

• MaijaO

Hej pppdfas78. Modifast kan man antingen bara äta eller så kan man byta ut enstaka måltider mot Modifast. Har inte en aning om hur snabbt man går ner, jag började nämligen i morse. Man köper det på apoteket.

• babysoon

Ohhh här vill jag vara med, om det går bra?? Tänkte gå ut o köpa hem ett lager med modifast i morogn och köra igång direkt, tänkte nyta ut alla mål med det..lite frukt,o grönsaker i mellan kankse..får se hur pass hungrig jag blir. Med tanke på vilka portioner man kan stoppa i sig nu, så skulle de inte förvåna mig om magen skriker ihjäl sig..haha.. 
    Längd: 168
    vikt idag: 73 kgGråter

• babysoon
    MaijaO skrev 2007-05-24 16:27:49 följande:
    Hej pppdfas78. Modifast kan man antingen bara äta eller så kan man byta ut enstaka måltider mot Modifast. Har inte en aning om hur snabbt man går ner, jag började nämligen i morse. Man köper det på apoteket.
    Du föresten smaka det bra? Hoppas att det inte är lika äkligt som nutrilett..vilken smak tog du? har hört att vailj ska vara god...Ge mig tips..hihii...så jag inte köper det äkligaste där finns..
  • Älskade barn

Jag vill också vara med! Har tänkt köra helt i 2 veckor...försöka. Jag har 15 kilo att gå ner! Någon som har positiva erfarenheter av modifast?

Hoppas jag klarar det!

Svar på tråden Modifast diet startar idag.