• minimalin

Gör du illa ditt barn fysiskt?

Har du någon gång gjort illa ditt barn fysiskt i uppfostringssyfte?
    Medvetet eller omedvetet?

Rösta ärligt!

Detta innefattar allt ifrån;

Slag
    Smisk
    Hårluggar
    Nyp
    Bett
    Puttar
    Ta tag i armar/ben
    etc.

Blev nyfiken på hur vanligt det är egentligen då jag sett en del inlägg på FL som handlar om att man "råkat" göra illa sina barn, eller gett dem smisk, bitit tillbaka osv.

Tycker ni att det är okej att man som förälder agerar så här?
    Varför gör man illa sina barn fysiskt?

Vad blir konsekvenserna av att göra illa sina barn fysiskt resp. att inte göra illa sina barn fysiskt?

Exempel:

"Mitt barn nöp mig allt h*n kunde och jag blev arg och nöp tillbaka för att visa hur ont det gör, för att h*n inte skulle göra om det igen."

"Jag knäpper mitt barn på fingarna om det nyps, klöser eller pillar på saker som är förbjudna."

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-24 19:54:26:
    Det är väldigt många fler som tittar på tråden än röstar!
    Det vore kul om ni som kikar in också röstar. Det går snabbt och ger ett mer intressant resultat!

Just nu är det 344 av 2260 personer som röstat!

Ni behöver inte kommentera erat svar! Det är valfritt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-01 14:43:09:
    Många som verkligen INTE fattat att man inte gör illa sitt barn i uppfostringssyfte om man försöker rädda livet på barnet!
    Varför har så många använt det som ett exempel för att svara ibland eller ja?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gör du illa ditt barn fysiskt?
  • Nicke

Japp, kanske det.
    Jag hade behövt en smäll i baken ibland. :)
    Själv gör jag inte mina barn illa men de får ändå inte härja fritt.

Bebbe2006 skrev 2007-06-24 01:53:02 följande:
    Niklas: Kanske just därför, eller.....?
  • Ankissen

Absolut inte. Enda gången jag tar honom i armen är om jag måste fånga honom så när han springer i väg när vi ska nånstans...

Mamma till världens sötaste Elliot
  • josefsmamma

jag tar tag i min sons arm när han slåss...
    det hjälper inte att resonera med en 2-åring och NEJ gör bara det hela roligare så då r´tar jag tag i armen o leder bort honom...
    det är inte riktigt lika illa som de andra alrternativen anser ju jag (men det kanske är en usel ursäkt!?)

• Jag är den bästa mamman dom har

ja jag tar tag i armen om h*n gör något fel ser inget fel i det och jag ser det inte som om jag gör illa dom fysik, skulle jag inte ta tag i dom så fortsätter dom

mamma till tre 0212, 0408, 0701 Kanske en 08
  • Röding

Kanske hade

Bebbe2006 skrev 2007-06-24 01:53:02 följande:
    Niklas: Kanske just därför, eller.....?
    Det kan också vara så, att den utblivna agan/misshandeln, är anledningen till att vederbörande idag är en stadgad familjefar(?), istället för en individ med klippkort hos gallerbursinrättningen.

• SongsOhia

Om ta tag i händerna/armarna för att avvärja slag eller leda bort honom räknas till våld så Ja. Jag svarade dock Nej. Jag har aldrig någonsin gjort min son fysiskt illa.

• Nicke

haha ja, så kan det också vara.

Röding skrev 2007-06-24 12:45:19 följande:
    Kanske hadeDet kan också vara så, att den utblivna agan/misshandeln, är anledningen till att vederbörande idag är en stadgad familjefar(?), istället för en individ med klippkort hos gallerbursinrättningen.
  • Tufféen

Jag anser att det har till viss del med AVSIKTEN att göra.
    OM jag för att fånga in mitt barn eller rädda det från gatan tar tag i armen för hårt av ex rädsla för att han ska bli överkörd av en bil är det förbannat oturligt- och man ber om ursökt ifall det gjorde ont.
    MEN om jag tar tag i armen och nyper till för att jag är arg då är det aga.

J*vla skitdag idag!PMS-helvete!
  • Fru Engman

Nej! Absolut inte!!!

♥BF 12/10♥
Svar på tråden Gör du illa ditt barn fysiskt?