Inlägg från: FrogLeg |Visa alla inlägg
  • FrogLeg

~~~Västervik ~~~

Jag tycker de är helt galet att man kollar BMI på barn. Var själv lite rund när jag var liten, blev kallad till skolsyster 12 år gammal hon tyckte inte jag skulle äta si o så o si o så för att jag vägde för mycket. Något år senare när jag blivit tånåring fått mens osv blev jag kallad till skolsyster igen då tyckte hon jag var för smal... :-O Grejen var att jag aldrig lyssnat på de första hon sa min kropp hade ändrat sig helt naturligt. Haha. Men all såndär vikthysteri hos barn kan ställa till med så mycket skit. Huhu.
    Visst om någon är extremt stor är de bra om dom kollar upp om de är något sjukligt bakom men annars NEJ TACK!

ludicrous skrev 2007-07-22 21:15:24 följande:
    Haha å jag e inte ens 20 :PSunzhine - så bra att dom checkar BMI oxå, blir mörkrädd av alla överviktiga och tillåmed FETA barn överallt.. :S
  • FrogLeg

Imorrn åker jag till Linköping utan barn och utan gubbe... Kommer sakna mina barn men de blir skönt att kunna kolla på grejer o tom prova kläder

Vad har ni andra för er i de hmmm mysko vädret?

• FrogLeg

Hmm drygt en vecka kvar tills vi ska skola in Nea på dagis känns konstigt att hon ska börja nu kommer kännas tomt de 3 timmarna hon är hemmifrån... MEn hon behöver komma ut o träffa lite vettiga polare Hon fyller ju snart 3 år så. Men jag förstår hur ni som har småttingar känner jag tycker inte om att jag troligtvis måste skola in Thea på dagis innan hon är 2 år hmmm... Lycka till alla som har barn som börjar dagis.

• FrogLeg

Hon ska vara på snövit

ludicrous skrev 2007-07-30 15:02:29 följande:
    frogleg, var ska hon vara?förresten.Var går allas barn??
  • FrogLeg

Kul vilken avdelning ska han börja?

Kalmarmamman skrev 2007-07-30 22:16:48 följande:
    Melker ska också börja på snövit, i september.
  • FrogLeg

Kan man inte vid arbetslöshet välja att ha sitt barn 15 timmar / v om man så vill? Jag har vänner med barn på andra dagis än Snövit som har de så.
    Skumt om de är olika regler vid olika dagis.

Emelle skrev 2007-07-31 16:25:18 följande:
    5 timmar om dagen mån-ons vid arbetslöshet.3 timmar om dagen vid föräldraledighet.
  • FrogLeg

Vad bra skönt att höra

Emelle skrev 2007-07-31 20:25:29 följande:
    Jo givetvis kan man ha dom färre timmar. Det är ju maxtiden som är 25h/veckan. Vilket de flesta också väljer att utnyttja!!
  • FrogLeg

Föreståndaren heter Camilla och sen vet jag att de är en tjej som heter Linda som jobbar där och en till lite yngre tjej vet ej vad hon heter. Sen har jag ingen aning. Vi kollade de dagiset när vi sökte plats till Linnéa.

Cammmie skrev 2007-08-12 22:15:02 följande:
    Alltså det va jätte länge sen jag va där...Så jag vet inte om det är samma personal idag som de va då...Men iaf då va det bra personal.. men som sagt vet inte nu!!
  • FrogLeg

Jullan

Babyproffsen o babyoutlet i Norrköping har samma ägare. Babyproffsen i Linköping har ju större utbud än JB. Kan vara värt att titta på Briobutiken i Linköping oxå dom brukar ha rätt bra extrapriser. Jag vill aldrig mer köpa vagn på JB

• FrogLeg

Ja de finns en på Ikanohuset och en inne i stan.
    Hoppas ni hittar någon, bra vagn.

Jullan84 skrev 2007-08-14 21:47:00 följande:
    FrogLegBrio butiken ligger väl i ikanohuset?Vill gärna slippa köpa på JB, men skulle priset vara nästan samma och vagnen finns här så är det ju lättare om något går sönder osv...Eftersom vi inte åker till linköping/Norrköping så ofta..
  • FrogLeg

Varför så upprörd? Jag tycker de är bra o roligt när folk tar egna initsiativ (säkert stavfel men fasen ni fattar vad de ska stå )

Jag var inne på sidan och tycket inte den verkade så kul men de var ju säkert för att de inte var allt för många annonser ännu. Sen om de blir större så blir de säkert bättre. Stavfel eller ej alla stavar väl fel ibland mer eller mindre. Även den bäste

Majalaja skrev 2007-08-16 22:30:57 följande:
    Tja, bra och bra sida vet jag inte...visst saknar även jag Tjusttorget men att bara sno ett inarbetat namn rakt upp och ner sådär verkar inte vidare seriöst. Dessutom saknas all information om vilka som står bakom sidan. "Två privatpersoner", det säger inte mycket... Visst, det finns en e-postadress men det borde kanske finnas mer information tycker jag. Och felstavade rubriker är det också, säger språkpolisen! Men men, med lite förändringar och utveckling kan det kanske bli bra.
  • FrogLeg

Nej det är bara Liten och stor och Elvan nuförtiden
    Fast de var inte jättelängesen de fanns en ÖF på Markör om jag fattat de hela rätt. Och där har den funnits länge, jag o min mamma gick dit när jag var liten liten liten

Kalmarmamman skrev 2007-08-19 22:07:30 följande:
    Finns ÖF vid markör kvar? Mamma yrade nåt om den, tror den hette Kornet eller nåt liknande. Men det kanske var länge sen...
Svar på tråden ~~~Västervik ~~~