-
-
Svar på tråden Test av bilbarnstolar i nya Råd & Rön
-
Hade ju varit kul om man hade fått se själva testet, vad som kollades och kommentarer...
-
-
Tyvärr kan jag inte lägga in tidningen här
Den kom med posten idag.
-
Fast det där är väl ett annat äldre test?miababia skrev 2007-05-24 19:37:18 följande:www.testfakta.se/Article.aspx
-
Det som var anmärkningsvärt var att stolen Brio Zento fick väldigt lågt betyg och klassades som farlig att använda.
-
Vilken stol var bäst?
-
För små barn: MaxiCosi CabrioFixGiron72 skrev 2007-05-24 19:46:15 följande:Vilken stol var bäst?
För större barn: Römer KidFix -
Enl. just detta testet vet jag inte vilken som fick bäst betyg. Men i alla andra test jag läst om så är det Be Safe izi kid som får klart bäst betyg.
Ska köpa en sådan!
Då jag pratade med personal på NTF så sa de att OM man måste ha bilstolen i baksätet (pga airbag fram) så är det VÄLDIGT få stolar som klarar av en krock. Bilbarnstolar i baksätet SKA monteras med stödben för att klara en kraftig krock. NTF rekommenderade Be Safe izi kid som en mycket bra och säker bilstol i baksätet. -
Vilken mellanstol var bäst?Sencha skrev 2007-05-24 19:48:50 följande:För små barn: MaxiCosi CabrioFixFör större barn: Römer KidFix
-
Cindra
Vi har en izi kid och vår dotter sitter jättebra i den.