Inlägg från: Sixpounder |Visa alla inlägg
  • Sixpounder

Celluliter-ni som vet-hjälp!

Celluliterna minskar nog om du går ner i vikt, men det är tveksamt att de kommer försvinna. Celluliter är ju fettceller som ligger ojämnt, eller vad man ska säga, så att det blir gropar. 

Det man kan göra mot celluliter är egentligen inte i första hand att gå ner i vikt, utan att öka blodflödet där celluliterna sitter, det är oftast p.g.a. dåligt blodflöde som de uppkommer. Så massage, eller att "borsta" kroppen med svinhår t.ex. kan fungera, men det tar väldigt lång tid innan man får resultat. Är du beredd att hålla på och borsta/massera dina problemområden varje dag, helst två gånger om dagen i några månader så kanske du ser resultat. Risken är dock att om du sedan slutar att massera dina ben, kommer celluliterna tillbaka.

Själv har jag mycket celluliter på lår och rumpa, men har inte direkt orkat göra något åt dem. Jag tränar mycket och trodde att de skulle minska p.g.a. ökat blodflöde, men jag kan tyvärr inte se någon skillnad trots att jag tränat hårt i ca ett år. Obestämd

Svar på tråden Celluliter-ni som vet-hjälp!