• MansonDust

Inte behövs väl bygglov för att måla om fasaden ?!

Det låter heeelt skruvat ! Bygglov söker man ju för att BYGGA något, inte när man målar. Men svärmor har läst nånstans om att man måste söka bygglov om man ska måla om sitt hus !

Säj mej SNÄLLA.. att det inte stämmer ! För det låter befängt.

• Svar på tråden Inte behövs väl bygglov för att måla om fasaden ?!
  • Marvelina

något är det man ska ha i alla fall. om man ska ändra färg alltså. minns dock inte vad.

marvelina - not new and definitely not improved
  • laya

Bygglov för att måla hus? Nä, det kan jag inte tänka mig eller, nej det behöver man inte ha.

• MansonDust

Vem kontaktar man då ? Vi ska ju inte måla huset chockrosa..

• Marvelina

fast det var iofs bara något jag läste när vi skulle köpa hus, och nu blev det ju lägenhet för oss, så jag vet ju faktiskt inte. Kan det ha varit grannars tillåtelse? Hmm, hoppas någon annan har bättre koll...

marvelina - not new and definitely not improved
  • hugo2006

Vi lämnade in en bygganmälan när vi skulle måla om huset. Det är väl för att man inte ska måla i vilka tokiga färger som helst. Men visst låter det lite konstigt med ordet bygg i det sammanhanget.

• MansonDust

Men vad menas med en annan färg ? T.ex ljusgrönt till mörkgrönt, räknas det ?

• Laire

Jopp, om man bor inom kommunens detaljplan (eller vad detheter) en granne till svärföräldrarna målade huset knallila och fick beslut efter anmälan från grannarna att måla om huset.

Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
  • MansonDust

Men vad konstigt det låter !

Svar på tråden Inte behövs väl bygglov för att måla om fasaden ?!