Inlägg från: Rebekah84 |Visa alla inlägg
  • Rebekah84

Lyxfällan är en bluff...

Man80 skrev 2007-05-25 16:08:35 följande:
    Nyfiken gul skrev 2007-05-25 16:06:05 följande: Jag anser att ett program är fejk om en situation ges en ögonblicksbild och bara skulder visas upp. Vad saneringsmännen gör är att lägga upp en budget så att folk får kontroll över sin ekonomi men bekämpandet av skulder och den så kallade minskningen av dessa är nonsens.
    Om inte han igår hade hittat sina papepr hade han fått pröjsa de ursprungliga 800 tusen. Så vad är bluffen? Han skötte inte sin bokföring, han hade halkat efter, han hade dessutom skatteskulder!

Det datumet du såg, kan det ha varit när det först skrevs under? Strunt samma egentligen bara folk får hjälp.
    Ja, jag betalar tionde till Microsoft. Så slipper ni fråga.
  • Rebekah84
    Man80 skrev 2007-05-25 16:14:03 följande:
    Och hur ofta kan man inte beställa kopior på leverantörsfakturorna..?
    med de papper han la på borden så blev summan den de sa. Vad är svårt? Han hade inte dem där då. Det var inte meningen att lyxfällan skulle göra allt jobb utan sätta en blåslampa i arslet på honom. Och se hur bra det gick.
  • Rebekah84
    BoomBoom skrev 2007-05-25 16:09:42 följande:
    Jag och min pojkvän blev lite fundersamma över programmet då en äldre kvinna var tillsammans med en yngre kille. I programmet gjordes budget och dylikt på 40000 kr efter skatt, vilket vi inte fick att gå ihop med tanke på de jobb som dom hade. Kollade på ratsit och deras löner låg på 40000 innan skatt. Har svårt att tro att barnbidrag och underhåll gör att dom kommer upp i 40000... Men det kanske finns nån förklaring till det ändå.
    Och det ni såg på ratsit är 2 år gamla uppgifter.
  • Rebekah84
    Man80 skrev 2007-05-25 16:20:30 följande:
    Så du tycker inte att det är vinklat åt h-e när de säger att han har en skatteskuld på 800 000? Han måste titta sina papper, annars får han en skatteskuld på 800 000 kr. Det är skillnad stor som Atlanten.
    Och de sa dessutom med de fakta vi har på bordet NU så kommer du få en skatteskuld på 800 tusen. Herregud, glömde du höja ljudet på TVn eller?
  • Rebekah84
    Nyfiken gul skrev 2007-05-25 16:21:49 följande:
    Ja o det var ju det han gjorde ju.... Utan lyxfällans pinne i arslet hade han gått omkring o trott att han var skyldig 800 tusen... Han HADE ingen koll på bokföringen o ekonomin så därför såg det ut vid en första anblick att han var skylidg dessa pengar...Det är inte lyxfällans uppgift att hitta alla papper - dom går bara in o visar åt vilket håll man kan gå - dom ska inte lösa problemet ÅT folket....
    Jag visar dig vägen men jag bär dig inte dit

Jaja, bättre att folk får panik och börjar jobba än att andra ska tvingas göra jobbet åt dem!
Svar på tråden Lyxfällan är en bluff...