• Mjölk

Tråden för oss äggdonatorer

Här är en tråd för oss som ska/vill donera, har donerat ägg eller som just nu är mitt i äggdonationsbehandling. Visste inte riktigt var jag skulle lägga tråden, men det passade ju ändå bäst här. Tråden är såklart öppen för alla men först och främst för oss äggdonatorer som kan följas åt, ge tips och stötta varandra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-27 09:54:55:
    Några länkar till hemsidor som har information om äggdonation.

Villhabarn.com
    www.villhabarn.com/aggblidon.html

Artikel i vlt.se
    www.vlt.se/artikelmall.asp

Karolinska universitetssjukhuset
    www.karolinska.se/templates/Page.aspx&epslanguage=SV

Ava-klinikka
    www.avaclinic.com/index.php

Akademiska sjukhuset
    www.akademiska.se/templates/page____29362.aspx

Barnviadonation.se
    www.barnviadonation.se/index.html

Vårdguiden
    www.vardguiden.se/Article.asp

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-06 14:26:40:
    Ägg- och Spermiedonatorernas Förening
    www.aspef.org/

• Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer
  • uniMog
    Im Fabulous skrev 2007-08-06 14:42:08 följande:
    Ni som donerar ägg eller spermier:Känns det inte konstigt att veta att era gener och egenskaper går omkring där ute?Ingen offens alls, bara nyfiken på hur det är.
    Enkelt och rakt svar: Nej inte just nu, innan donationen är genomförd. Inte det minsta Men jag kanske ändrar mig om/när jag vet med säkerhet att det blivit barn.
    What do they need such good eyesight for anyway?
  • uniMog

..och hej alla, har inte hittat den här tråden förrän nu (bläng på mjölk)

• Mjölk
    Pejgan skrev 2007-08-06 14:45:29 följande:
    ..och hej alla, har inte hittat den här tråden förrän nu (bläng på mjölk)
    Haha! Välkommen Pejgan!
  • uniMog

Uppdatering på mig: Väntar på kallelse till prov nr 2. Både jag och "min mottagare" är spända som tusan.

• Mjölk

Jag fick ge blodprov för analys av hormonnivåer förra veckan. I slutet av oktober/ början av november så ska jag bli kontaktad av kliniken igen och då ska vi planera donationen.

Pejgan skrev 2007-08-06 14:48:01 följande:
    Uppdatering på mig: Väntar på kallelse till prov nr 2. Både jag och "min mottagare" är spända som tusan.
    Spännande! Så då blir donationen snart alltså?
  • uniMog

Bra fråga! Till mig sa de (innan sommaren) att det borde bli sept/okt men till "min mottagare" november.. så jag vet faktiskt inte

• Fiaflopp
    Smock skrev 2007-08-06 14:21:44 följande:
    Hejsan! Jag är intresserad av detta med äggdonation och skulle kunna donera, jag har tänkt igenom det lite nu och ser inga hinder varken fysiska eller emotionella, var vänder jag mig nu? Jag bor i Falun och jag vet att det finns en klinik här för de som har svårt att få barn på naturlig väg men jag vet inte om det görs äggdonationer, någon som har koll på det?
    då är nog närmaste klinik HS i Sthlm skulle jag tro, än så länge är det å få kliniker som gör detLedsen
  • Smock

Fiaflopp, tack för svaret, jag tänkte ringa min vanliga bm någon dag, hon lär väl ha lite koll på sånt här. Jobbigt om närmaste är i stockholm, jag börjar plugga nu igen och har en liten son på 6 månader, så man har inte mycket ledig tid ju.

• Fiaflopp
    Pejgan skrev 2007-08-06 14:59:08 följande:
    Bra fråga! Till mig sa de (innan sommaren) att det borde bli sept/okt men till "min mottagare" november.. så jag vet faktiskt inte
    Pejgis vännen...dom sa aug/sept till migFlört
    Så fort dom planerar beh för dig så gör dom detsamma för oss eftersom det vart s¨å knasigt med den förra donatorn.

Längtar efter att vara igång...igen...för 9-e gången blir det nuFundersam ( Tidgare ivf...)
  • uniMog
    Fiaflopp skrev 2007-08-06 22:54:02 följande:
    Pejgis vännen...dom sa aug/sept till migSå fort dom planerar beh för dig så gör dom detsamma för oss eftersom det vart s¨å knasigt med den förra donatorn.Längtar efter att vara igång...igen...för 9-e gången blir det nu ( Tidgare ivf...)
    Pöh vilken tur! Jag som suttit och varit upprörd över att vi ska behöva vänta tills oktober
Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer