Inlägg från: Verkligen |Visa alla inlägg
  • Verkligen

Viktklubb (aftonbladet)

Jag har gått med och tycker att det verkar bra..Men jag undrar, man har ju ett veckoschema med mat men jag äter inte mycket av det som står där, kan man på nåt sätt skriva dit det man äter istället..? verkar inte gå, men jag vill ju ändå kunna hålla koll på kaloriintaget..

• Verkligen

aha.. Ska kolla det nu..tack.. Tycker det är för drygt att följa deras meny..

• Verkligen

hm, jag har följt mitt kaloriintag utan att synda i över en vecka..det resulterade i viktuppgång med 1.7 kg..känns lite surt.. Men från och med nästa vecka drar jag igång ordentligt med motionen..har längtat efter det så jag är taggad... Motionerar ni andra mycket eller håller ni bara kaloriintaget?

• Verkligen
    Soof skrev 2007-06-06 12:34:06 följande:
    jewel84: hmmm jag tycker att det låter lite konstigt? eller va vet jag =) jag började att gå halva vägen till jobbet....det tar 1h 15min att gå hela vägen.....men eftersom jag inte jobbar i det mest säkraste områderna i sthlm vågar jag inte gå hela vägen...men jag går 35-40min sen tar jag bussen fram till jobbet. Men nu har jag blivit sjuk så jag tränar inget just nu men jag tänkte förhoppningsvis börja att gå igen i slutet av veckan ...sen ta en sväng till gymmet å gå på gåbandet.Är det ingen som vet om man måste äta allt som de har skrivit med Kcal intaget per dag....hittills så har jag inte kommit upp i det.
    tycker oxå det är skumt.. Har inte syndat nånting alls. Har vart rätt stillasittande pga en operation, men annars har jag ett rätt fysiskt krävande arbete oxå.. Senaste 4 dagarna har jag ätit mindre än mitt rekommenderade kaloriintag..Ingen effekt.. Men det kanske blir bättre när jag kör igång med motion nästa vecka..Hoppas jag iaf. Jag tror inte man måste äta alla kalorier man rekommenderas..
  • Verkligen

På 2 dagar har 1 kg försvunnit..Konstigt nog... Men det känns bra.. Även om man har många kilon kvar så känns ändå kroppen bättre.. För att jag vet att jag gör nåt åt fetman nu... Är så nöjd med viktklub..

• Verkligen

angående det här med kalorier.. Jag ska äta 1780 kalorier varje dag. Jag tycker inte alls det är mycket..Innan åt jag ca 2300... Men iaf..Nu när man äter frukost,lunch,middag å mellanmål så är jag inte alls lika godissugen. Förut köpte jag godis VARJE dag, nu är det en vecka sen sist. Och jag är inte ett dugg sugen. Syndade dock och åt en "dammsugare" idag på jobbet.. men jag har inte överskridit intaget..

Är så bra att kunna skriva med er när man undrar nåt eller bara vill ha råd. På måndag börjar jag iaf med motion. Det blir spännande.. Hoppas verkligen på resultat. Har satt som mål 10 kg tills 9 augusti. Och sen 10 kg till. Men jag behöver nog bara gå ner 15 totalt för att bli smal och fin.. Vi får se..=)

Vad har ni andra för mål?

Svar på tråden Viktklubb (aftonbladet)