• SussiN

Detta funkade för mig så jag kom igång med förlossningen.

Tänkte bara skriva att ett effektivt sätt att komma igång eller iaf hjälpa en förlossning att starta är att ta lång promenad.

Jag tog hann med 3st

beräknad 16maj, jag gick 13maj.. 15maj.. 17maj och samma kväll vi gick blev sammandragningarna starkare o till sist gick vattnet den 17.e så de blev barn 18.e.

Det är hjälper definitivt igång det sen tar det kanske olika lång tid!!

Fick en pojke 18Maj som heter Theodor, världens sötaste

• Svar på tråden Detta funkade för mig så jag kom igång med förlossningen.
  • 0Love0

Maj födaren

Konstigt då att jag fick gå 21 dagar över.Dessutom kan det reta mig att man sitter o skriver att man gått 2 dagar över.det har man inte förrän +14 dagar.Bf datum diffar alltid - till + 2 veckor

• SusanneSJ

Fungerade dessvärre inte på mig, fick snällt vänta på min lille till 15 dagar efter BF och det trots låååånga promenader på flera km/dag! Och för övrigt provade jag allt annats skit också som jag hört talas om men ingeting hjälpte mig tyvärr, är ju dock bra om det hjälper nån annan, men jag tror mest att det är skrock faktiskt!

• Ludden

Jag drack hallonbladste kvällen innan bebben kom, detta var BF-2. Men jag tror mest det var en slump att vattnet gick morgonen därpå

• Maj födaren

0love0:

Jag upprepar IGEN:

"Jag håller med dig! Att folk bara e inne för att skapa intriger..? Eller?
    Låt folk göra som dom vill.. Herregud..
    Om man "tro på" att nåt ska funka och har en positiv inställning till det, så funkar det oftast. OBS! Notera: Oftast!! Mycket har med tankebanorna att göra. Och dom som inte tror på det, so be it.
    *suck*"

Varför ens diskutera?! Och.. Om det inte funkade för dig? Tråkigt. Men förstör inte för dom som vill chansa. Det är ju inte direkt att man ska hoppa från en bro eller nåt sånt galet..
    Och jag har aldrig sagt att man "gått över tiden" bara för att man inte fått på den beräknade dagen. Är mer påläst än så. Är du?

• MaryM

För mig fungerade också promenad!

Var beräknad den 14 januari men hade hela tiden tänkt att den 2 januari var perfekt , så den 1 januari gick jag 8 km...sen hem till soffan och där gick vattnet !! Rekommenderas varmt, hihi.

• Maj födaren

By the way..
    Citerar 0love0 här:

Inlägg31:
    "Sällan man föder på Bf dagen.
    Jag har gått både 3 & 21 dagar över."

10 inlägg senare...

Inlägg41:
    "Konstigt då att jag fick gå 21 dagar över.Dessutom kan det reta mig att man sitter o skriver att man gått 2 dagar över.det har man inte förrän +14 dagar.Bf datum diffar alltid - till + 2 veckor"

• 0Love0

Maj födaren

Det står att jag gått 21 dagar över.Tycker bara att det är så löjligt att försöka sätta i gång en förlossning men det är jag det.

• Ananaspaj

0Love0...som Maj födaren sa gick du bf + 35 då eller? Bara undrar..

• obelix

Man kan ju må olika bra oxå.... man behöver ju inte gå över en massa dagar för att vara "trött" på det och att man mår så dåligt och vill få det "överstökat". Så även om det är innan bf kan det ju vara värre än nån som har gått över 20 dagar eller hur?
    Men det va ju inte det denna tråden skulle handla om så nu tycker jag vi lämnar det och de som vill pröva gör det de andra skiter i det... jag tycker att så länge man inte gör nått som är skadligt för att få igång det så är det ju ingen fara.

Lycka till alla som väntar på att det ska sätta fart

• Ipomea

Har nån receptet på mirakeldrycken?

Svar på tråden Detta funkade för mig så jag kom igång med förlossningen.