Vintervit skrev 2007-05-28 22:01:28 följande:
Huskatt:Jag håller med dig om att aktiviteter inte bör kosta någonting! Är de på skoltid så ska de absolut inte kosta familjen någonting. På min skola brukar vi ta ur klasskassan (föräldrarnas eget initiativ) till sådana saker, eller åka på sånt som är gratis (vissa badhus och andra utflykter) eller så betalar skolan (museum, utställningar).Men det är inte det den här tråden handlar om. Det handlar om att visa uppskattning för att någon gjort något extra för era barn. Det är en högst frivillig present och är man inte nöjd, eller "bara" nöjd med lärarens insatser så ska man inte vara med. Det är min uppfattning. Men om man däremot känner att läraren brytt sig, "offrat" sin fritid, ringt för att kolla hur det är om barnet är sjukt, kört i sin bil utan att ta bensinkostnad o.s.v, då tycker jag det är snyggt att visa sin uppskattning.Precis som man gör på ett äldreboende om man tycker att personalen tagit fin hand om gamla mamma, om man tycker att hantverkarna varit snabba och gjort ett bra jobb (yeah, right...) o.s.v.
Det var precis så jag menade med min tråd från början. Den har tyvärr totalt hamnat ur spår.
Håller med Huskatt om att det är fel i skolan när det kostar och att endel barn tyvärr hamnar utanför, det ska inte vara så. Alla barn ska ha samma villkor, tycker jag.
Men det var inte riktigt det jag ville ha fram med den här tråden.