Inlägg från: Blixten |Visa alla inlägg
  • Blixten

Sommarpresent till fröknarna?

Får jag åka lite snålskjuts på den här tråden? Jag har nämligen en liknande fråga.

Vår son som snart blir 2 år går hos en dagmamma nu men ska börja på förskolan i augusti. Eftersom han kommer att sluta "för alltid" hos dagmamman skulle vi vilja ge något fint men inte överdrivet. Han är lite för liten för att göra en egen present..

Några förslag?

• Blixten

bellabus, ja smycken är fint och "beständigt", något man har kvar. Fast om jag ska vara ärlig har jag inte en aning om vad för smycken hon gillar, tror inte jag har sett henne ha smycken någon gång...

• Blixten

Nalle Phu73, smart!!! Det var en jätte bra idé faktiskt!

Med risk för att bli hatad och trackad kastar jag mig in i debatten om det ska kosta att ha barn i skolan

Jag förväntar mig absolut inte att det ska vara "gratis" att ha barnen i skolan, trodde man det skulle man vara lurad. Jag lägger gladeligen 20 kr här och där om barnen får göra något kul för det. Om min ekonomi skulle falla på de 20 kronorna skulle jag allvarligt fundera över hur jag behöver ändra min livssituation. Hellre att barnen för göra något kul med klassen och jag låter bli att köpa nytt smink eller likande.

• Blixten

En vinbärsbuske eller likande till trädgården kanske vore något? Då får ju de andra barnen nytta av det också

• Blixten

Vintervit, förstår precis hur du menar. Båda mina föräldrar är lärare och det är mååånga kvällar och helger de har jobbat när de har gjort saker med klassen plus att både föräldrar och elever ringer titt som tätt och vill prata om det ena och det andra så visst är det trevligt med uppskattning.

Svar på tråden Sommarpresent till fröknarna?