Inlägg från: W Panthera tigris |Visa alla inlägg
  • W Panthera tigris

12 stegs program

och FY FAN vilket skitsnack ?
    menar du alvar ?
    är det sånt bullskit som AA och liknande meningslösa organisationer använder sig av ?

• W Panthera tigris

herre gud säger jag bara

så från missbruk till hjärntvätt
    låter ju som en lyckad lösning :(
    och folk rekomenderar detta på fullt alvar ? .. shit

snackade med föredeting här som babblade en massa om jesus och shit ..
    trodde han var bara grovt skadad av en långvarig överkosumtion ...... tydligen inte

• W Panthera tigris
    gbg77 skrev 2007-05-29 18:24:36 följande:
    GUD behöver ju inte vara GUD fader utan såsom man själv uppfattar en högre makt. En högre makt som står för att jag faktiskt inte kan eller behöver kontrollera allt.
    så man avsäger sig all ansvar för sina mistag och låter högre makter lösa ens problem ?

ursäkta men sånt skitsnack gör mig nervös .. ingen tvingar alkoholister att dricka förutom dem själva
    och inga "högre" makter kommer få dem att sluta .. endast dem själva kan ta beslutet att sätta tillbaks korken i flskan
  • W Panthera tigris

det provocerar mig för att gud eller högre makter har inte ett smack att göra med mänskliga brister
    vill man dricka så dricker man vill man inte så gör man inte det
    svarare än så är det inte

och nej .. jag har inte fördjupat mig i vad meningslösa organisationer gör med viljesvaga offer
    men den texten gav mig rysningar minst sagt

• W Panthera tigris
    gbg77 skrev 2007-05-29 20:08:48 följande:
    w panthera tigris: Nä man avsäger sig absolut inte något ansvar för sina handlingar eller låter en högre makt lösa allt. Men en tro på en högre makt kan hjälpa en alkoholist/beroende/medberoende att se ödmjukt på sig själv, att man har brister och kunna erkänna dessa, det är en förutsättning för att man ska kunna ta sig ur sitt beroende.Tänk efter vad din högre makt är, om du tror på något större än dig själv, vad som helst! läs sedan texten och tänk på din högre makt, stryk ordet gud om det är provocerande.
    förutsätning ?
    nu får du ge dig
    steg ett INSE att man faktiskt intager på tok för mycket av nått
    steg två sluta upp med det
    inga högre makter behöver blandas i i den procesen
  • W Panthera tigris

svagsinta viljelösa offer som inte klarar av att ta hand om sig själva
    sorglig syn

hönapöna2 skrev 2007-05-29 20:24:27 följande:
    W Panthera tigris : konstigt att det finns så många alkoholister och narkomaner när det är sådär lätt att sluta som du säjer.
  • W Panthera tigris

medberoende .. det var ett intersant utryck :P
    aldrig förståt mig på det men oki :)

Svar på tråden 12 stegs program