flaming red: system av donationer som många anonyma 12 stegs program sysslar med..Jag vet inte riktigt vilka donationer du syftar på. De enda jag känner till är de donationer man får ge -om man vill- efter möten. Dessa donationer brukar isåfall vara en lite summa som sedan går till hyra av lokal, inköp av litteratur osv.
Exakt... Anonyma donationer som går till (gör dom verkligen det?) dessa ändamål som du inte kan följa upp eller överhuvudtaget kontrollera var pengarna går... Sunt?
SandvikenMamma skrev 2007-05-30 09:00:02 följande:
AA är inget religiöst program. GUD = Glad Utan DrogerGUD = en kraft som är kärleksfullGUD = en kraft som är ödmjukGUD = en högre krafteller nånting annatAA finns över hela världen. Det skulle ju inte fungera om det var ett religiöst program eftersom man inte tror på samma Gud världen över, eller hur?
Är inte "en högre kraft" nästan definitionen av religion?
SandvikenMamma skrev 2007-05-30 09:02:14 följande:
FlamingRed:Alla medlemmar i AA kan själv välja att delta på praktiska möten. Där redovisas hur mycket pengar som finns, vad man gjort med pengarna som inkommit o.s.v.Allt skrivs ner.Sen är det inte en som håller ordning på allting. Alla medlemmar hjälps åt!
Jupps, och en stor pott går till "högkvarteret" som trycker kursmaterial och sådant...
Flaming red: I varje grupp ska det finnas en kassör som har hand om kvitton, insättningar, redovisningar m.m. Hos kassören ska man kunna se vad pengarna går till, om man har behov av det.
flaming red: att jag inte kan svara på det beror på att jag är mindre aktiv på möten sedan jag fick barn (tidsbrist), har därmed inte möjlighet att medverka och därför vet jag inte. Det beror inte på att jag inte kan ta reda på den informationen, men om du är nyfiken så gå på ett praktiskt möte och ta reda på det själv.
Jag vet hur stor del det är, frågar mest för att du ska få upp ögonen för det...