Du måste logga in för att svara i en tråd.

• hejentjej

tips mot att försova sig?

jag har alltid varit väldigt punktlig av mej, och aldrig kommit försent, men nu när jag flyttat så går det en buss i timmen max, missar jag den kommer jag försent 30 minuter, det har hänt 2 ggr nu på 2 månader, jag tycker det är pinsamt, jag sätter mobil väckarklockan, men vet inte vad som händer, har mobilen bredvid mej men klickar väll bort larmet : (

tips? råd!?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-29 15:23:53:
    blir extra trött av pollen allegin mm nu, så jag måste bara ta mej upp, sen går de bra när ja väl rest mej

• Svar på tråden tips mot att försova sig?
  • Jen 82

Lägg mobilen så att du måste upp ur sängen för att stänga av, och kryp INTE ner under täcket igen när du stängt av larmet...

• hejentjej

det är ju det. vad kan ja ha den? är rädd att inte höra den! kan jag ha den i ett annat rum? har inget bra ställe att lägga den på!

• hejentjej

på golvet? jag har i sovrummet. 1 stor säng, sängbord och klädgarerober, ska ja lägga den i garderoben? då kanske ja inte hör den

• Mirris

Köp en klicka till och lägg den på en byrå elle rnåt en bit från sängen.

Dra på högsta alarmet så du vaknar.

• Familytime

Du får helt enkelt skaffa dig en riktigt högljudd väckarklocka! Den ställer du i andra sidan av rummet, så att du måste gå upp och stänga av den. Sen tycker jag ju att lägga sig i tid är en regel värd att hålla på. Jag har nog aldrig försovit mig, tror jag. Det är inte många gånger i alla fall. Men jag lägger mig extremt tidigt, också. Måste ha minst åtta timmars sömn. Då mår jag och min kropp som bäst!

• kjempejente

Ställ mobilen som vanligt, köp dessutom en klocka till, som du ställer en bit bort, som lever om ordentligt. Vid riktigt svårväckta personer kan man ta och ställa väckarklockan i en plåthink.

• Jen 82

sambon har sin på golvet på andra sidan rummet.

• hejentjej

ska testa med långt från så man måste gå upp, de är ju de, hoppas ja hör den bara

• Fru U

När jag bodde själv (numera har jag en lättväckt man som ser till att jag kommer upp) så hade jag en väckarklocka i ena änden av rummet och en precis bredvid mig. Ställde dem med 5 minuters mellanrum. Tanken var att om jag stängde av den bredvid sängen så borde jag i alla fall vaknat till så mycket att jag skulle reagera på den som stod i andra änden

Live and let live
Svar på tråden tips mot att försova sig?