• Karin L

Danderyd, Täby, Vallentuna Bf jan

Hej!

Jag plussade i söndags på morsdag! Har nog inte riktigt fattat att det är sant än. Finns det fler som bor i Danderyd, Täby eller Vallentuna med planerad bf i januari? Själv så bor jag i Täby men kommer mellan juli-dec/jan bo på lidingö i väntan på att vårt nya hus ska bli färdigt. För att sedan flytta in, det ligger på Bällstahöjden (Vallentuna). Hoppas vi hinner flytta in innan det är dags! Vore kul att höra från andra.

Kram Karin

• Svar på tråden Danderyd, Täby, Vallentuna Bf jan
  • Werty

Hej hej!

Har har du en till! Har skrivit i din gastbok!
    Vore jatetkul att hitta ett gang som kan foljas at! :) :)
    Kram Werty

• Smurfan 81

Här är en Täbybo som plussade idag! BF 9 februari men jag kanske kan få vara med ändå...

• eeisor

Och en till Täby-bo, med bf 5 jan. En månad efter plus och har fortfarande svårt att tro det, även om det blev lite mer verkligt vid inskrivningen.

• dec06

rosiee
    Jag själv fyller år den 5 januari Bra dag ! Alltid röd dag dagen efter

• Karin L

Hej!

Jag var hos gynekologen igår, för att jag har vestibulit och hon ville se hur det blivit efter att jag tagit ut p-staven. Hon tyckte det var kul att jag var gravid och föreslog att vi skulle göra ett vul. Jättekul tänkte jag! Men hon sa att hon inte var så van vid att göra det, inte riktigt hennes område (hon är professor i kvinnosjukdommar). Det tog flera minuter innan hon hittade livmodern, det kändes som en evigthet... Tillslut hittade hon den, sa att den låg långt bak. Innebär det att jag då inte kommer få någon bebismage förren sent? Känner mig redan svullen, vilket ska vara normalt.

Det hon sen kunde se var fosterblåsan (tror det hette så) som en svart liten fläck. Hon kunde tyvärr inte hantera maskinen, när hon skulle frysa bilden så jag skulle få se så blev det istället flera små skärmar som inte frös. Det känndes verkligen inte bra när jag gick därifrån. Hon sa dessutom att jag kanske inte alls är i v.7 som jag trott enligt den enda mens jag hann få mellan p-staven och pusset. Fasiken, jag som tycker att varje dag är en evighet fram till vecka tolv.

Sorry, det blev visst lite långt! Hur som helst har jag bestämmt mig för att försöka inte fundera så mycket. Har senaste veckan slukat allt som haft med gravid och bebisar och göra. Men efter v.12, då jäklar ska jag frossa i lyckan att vara gravid!

Kram till er alla från Karin

• Smurfan 81

Karin L
    Min livmoder ligger också bakåt men jag fick en stooor bebismage förra gången! Kolla mitt galleri!

• eeisor

dec06: Är också januaribarn (17:e) och brorsan med. Lite kul är det för mamma har lite panik när nu första barnbarnet på väg i samma månad. Hon tycker det är tillräckligt jobbigt att fantisera fram julklappar och så kommer födelsedagarna så tätt på varandra.

Karin L: Trist att det inte gick så bra hos gyn.
    Men om du tycker att du slukar nu, vänta bara tills efter inskrivningen... Jag skrev in mig på MVC i Täby Centrum och fick en bok av dem som bland annat innehåller vad som händer med bebben varje vecka. Vet inte hur många gånger jag har läst om v9 (jag är där just nu). Innan inskrivningen var illa nog, och nu är det ännu värre. Det finns dessutom alldeles för många websiter.
    Håller med om längtan till v12, det känns lite som att man går på nålar och nervöst är det. Men, snart bara två veckor kvar, ska bli skönt att slappna av lite mer och så kanske illamåendet kan börja försvinna snart också. Hoppas, hoppas!

• Werty

Hej alla!

Kul med sa manga gravida norrortare! :) :)

Nar skriver man in sig egentligen? Ringer man bara och sager "hej hej, jag ar gravid", och sa fixar dem resten?? :)

En fraga till: hur nervos maste man vara egentligen innan vecka 12?? Alltsa, hur stora ar alla risker? Jag laste nagonstans att missfallsfrekvensen ar runt 2%, nagon som har nagon annan statistik? Jag ar snart sex veckor (om min utrakning stammer), och jag orkar inte ga runt och vara orolig i sex veckor till!!
    :( Men vi forsoker ta en dag i taget, och vi njuter for fullt redan nu!

Pa tal om januari sa fyller min man ar den 13e, var brollopsdag ar den 7e, och BF 28e.... Vi tycker om januari! :) :)

Och Karin, vilken gynekolog var du hos?? Kandes som om hon skapade fler fragor an hon besvarade..?

Ha det bra tjejer, om tva dagar har jag en 27 timmars resa hem till Sverige att se fram emot... Nagot jag bor tanka pa tycker ni?? Alltsa, som har med graviditeten att gora..?

Kram Werty

• Smurfan 81

Jag ringde till MVC i Täby och bad att få boka ett inskrivningsbesök, de frågade när jag hade sista mensen och sen bokade de in ett datum! Ett tips är att ringa ganska snart för det är ju semestertiden när vi ska ha inskrivning så det kan vara lite ont om tider!

Svar på tråden Danderyd, Täby, Vallentuna Bf jan