Hej alla mammor! Hur mår ni?
Gjorde KUB-UL i förrgår. Mysigt att se lill*n därinne! Men jag var nog mer nervös än jag ville erkänna för mig själv, för det var en STOR lättnad att höra att det inte fanns någon ökad risk. I och för sig var risken högre nu än med första barnet, men så var jag ju två och ett halvt år yngre då också. Första gången fick jag risk 1/11000, denna gång 1/801. Mindre än bakgrundsrisken för kvinnor i samma ålder i alla fall. I övrigt såg allt bra ut också, vi såg lilla hjärtat picka och en liten hand som vinkade. Bebisen var yngre än vi trott så det blir en februaribebis, men jag hänger kvar här med er januarimammor i allfall om det är ok
Det enda som var lite tråkigt var att vi inte fick någon inspelning från UL:et. Det fick vi förra gången och var så säkra på att det skulle gå bra nu också, hade med både videoband och dvdskiva för säkerhets skull. Men de har tydligen slutat med det. Tråkigt eftersom vi har dotterns ultraljud från v12 och v18 inspelade. Men egentligen skäms jag över att bli ledsen för en sån småsak, det viktigaste är ju förstås att vi fått se vår bebis och den mår bra!
Har berättat på jobbet att jag är gravid nu, det känns skönt att de vet.