• Karin L

Danderyd, Täby, Vallentuna Bf jan

Hej!

Jag plussade i söndags på morsdag! Har nog inte riktigt fattat att det är sant än. Finns det fler som bor i Danderyd, Täby eller Vallentuna med planerad bf i januari? Själv så bor jag i Täby men kommer mellan juli-dec/jan bo på lidingö i väntan på att vårt nya hus ska bli färdigt. För att sedan flytta in, det ligger på Bällstahöjden (Vallentuna). Hoppas vi hinner flytta in innan det är dags! Vore kul att höra från andra.

Kram Karin

• Svar på tråden Danderyd, Täby, Vallentuna Bf jan
  • Krickeline

Är fortfarande lite illamående men mkt mindre nu än tidigare. Tröttheten är fortfarande stor, ofta när jag ska lägga lilla M somnar jag brevid vid 20-tiden och sover hela natten.
    Så den där värdefulla egentiden på kvällen är bara att glömma just nu.

En vecka kvar till första UL, räknar dagarna!

• Tigerlilly08

Hoppas det är ok att jag smyghänger med i kulisserna? ;) - är ju trevligt att få kontakt med andra norrorts-mammor även om BF inte infaller i samma månad.

Jag är en 26-årig Täby-bo med BF 12/3 (är i vecka 8+5 och det är första barnet).

Karin L:

Vill också göra KUB-test - men på MVC i Täby verkade de inte så gärna vilja ge mig detta då jag är så ung. Hade du speciella skäl eller betalade du för att göra KUB-test privat?

• Smurfan 81

Krickeline
    Oj, är inte det tidigt med UL? Vilken vecka är du i då?
    Vad härligt att få se den lill*, längtar såååå till mitt UL!

• Krickeline

Tigerlilly - välkommen!

Smurfan - jag var otydlig, det är inte ett rutin-UL, det är KUBtestet! Jag är i v 13

• Smurfan 81

Krickeline
    Aha, då förstår jag! Tyckte det lät tidigt!
    Men ett UL är ju alltid ett UL, vad roligt! Håller tummarna att det går bra!

• Karin L

Tigerlilliy:

Hej! Jag går hos Barnmorskorna på Östermalm, ett privat ställe. Min barnmorska skickade en remiss till Ultragyn på odenplan jag behövde inte betala något alls. Men jag hade nog tur!

Lycka till!

• Krickeline

Hej alla mammor! Hur mår ni?

Gjorde KUB-UL i förrgår. Mysigt att se lill*n därinne! Men jag var nog mer nervös än jag ville erkänna för mig själv, för det var en STOR lättnad att höra att det inte fanns någon ökad risk. I och för sig var risken högre nu än med första barnet, men så var jag ju två och ett halvt år yngre då också. Första gången fick jag risk 1/11000, denna gång 1/801. Mindre än bakgrundsrisken för kvinnor i samma ålder i alla fall. I övrigt såg allt bra ut också, vi såg lilla hjärtat picka och en liten hand som vinkade. Bebisen var yngre än vi trott så det blir en februaribebis, men jag hänger kvar här med er januarimammor i allfall om det är ok

Det enda som var lite tråkigt var att vi inte fick någon inspelning från UL:et. Det fick vi förra gången och var så säkra på att det skulle gå bra nu också, hade med både videoband och dvdskiva för säkerhets skull. Men de har tydligen slutat med det. Tråkigt eftersom vi har dotterns ultraljud från v12 och v18 inspelade. Men egentligen skäms jag över att bli ledsen för en sån småsak, det viktigaste är ju förstås att vi fått se vår bebis och den mår bra!

Har berättat på jobbet att jag är gravid nu, det känns skönt att de vet.

• eeisor

Halloj!

Hoppas allt är bra med er?

Här är det semester veckan ut och är gudaskönt att slappna av nu när magen börjar växa. Sol och lata dagar, vindruvor (håller magen i ordning...), vänner och böcker.
    Var på rutin-UL igår och fick mitt BF justerat, men inte så vidare mycket, istället för den 5/1 är det nu 3/1, samma som min bror.
    Fick med mig fyra vackra bilder på knodden som genast mailades till gud och alla människor och efter vad som sas så är han helt perfekt och det är ingen tvekan om att det blir en liten grabb.

Nu är det snart dags att ge sig bort till Vasaparken (är hos mamma i Norrköping) och Rix-FM festival. Ha en bra kväll och en bra helg!

• Heera

Hejsan!

Nu har man landat igen efter semestern, känns väldigt motigt att jobba igen! Semestern var super, lite väl mycket slappande bara,
    annas brukar vi alltid göra massa saker, nu solade vi och läste mest! Lika bra det, för jag hade inte riktigt ork till något annat..

Har era magar börjat synas än? Här är det knappt nån skillnad,
    men på måndag ska vi gå på Ultraljud, då kanske man fattar att det är "på riktigt"

Hoppas att allt är bra med er där ute!
    /S.

• Smurfan 81

Heera
    Jag är andragångsföderska, då kommer magen snabbare. Min har vuxit rejält sista veckorna! Jag har bilder från v13 och v15 i galleriet under Mage2. Under Mage kan ni se hur min mage såg ut förra graviditeten, stoooor skillnad!

• eeisor

Hejhej,

Nu har jag passerat halvtid! Äntligen nerförsbacke! Grabben sparkar mest hela tiden och jag börjar tänka tanken fotbollsproffs eller dansör...

Min mage börjar så sakta att visa sig och förra veckan blev det dags att ge upp "vanliga" kläder. Hur mycket jag än försökte så gick inte byxorna att knäppa och gummibandstekniken var för väldans obekväm, så nu är det mammabrallor som gäller.
    Har kommit in i andra andningen, så nu finns det ork i överflöd och jag måste bara hejda mig ibland när det kommer dumma tankar om att klättra på stegar, måla hus och liknande.

Smurfan; Kikade på dina bilder och det var verkligen stor skillnad mellan första och andra. Undrar vad det beror på? Har musklerna blivit mer tänjbara i och med första barnet?

Ha en bra eftermiddag!

• Smurfan 81

rosiee
    Som jag har fått förklarat för mig så "kommer kroppen ihåg" från förra graviditeten och flyttar inre organ lite i förtid för att göra plats, därför kommer magen tidigare. Lillkillen föddes ju i augusti och jag blev gravid igen i maj så det är ju inte långt emellan!

Svar på tråden Danderyd, Täby, Vallentuna Bf jan