Inlägg från: Rottis77 |Visa alla inlägg
  • Rottis77

tumör i baken, på hund..

Var det en analfistel??? I så fall är det väldigt vanligt att dom kommer tillbaka om man inte kastererar honom.

• Rottis77

Jag hde tagit bort knuta utan att kastrera honom, så hade han ju fått lite extra tid, det finns ju smärstillande som man kan ge för höftleden och det finns även tabletter för hans nuvarande inkontinens. Min första rottis hade problem med sin rygg, men jag gav honom smärstillande hans 2 sista år och det gick jätte bra.

• Rottis77
    Chva72 skrev 2007-05-30 23:19:19 följande:
    För er som klagar på att låta "honom lida tills det inte går".. så har ni nog inte hängt med riktigt.. han lider inte nu av tumören, varken vad vi märker eller enl. veterinären. Höftledsfelet känner han av ibland, i perioder, det märks när och då får han smärtstillande och han är som vanligt. Självklart skulle han inte få lida i onödan.Veterinären kallade knölen för "tumör", inte analfistel, men det kanske är samma sak? Hon sa iaf att utan kastrering var det oghjort, den kom tillbaka.Rottis77: Vad finns det för tabletter mot inkontinensdroppet?För mig i nuläget är det värsta problemet.. hunden mår bra och är pigg.
    Incurin är mot inkotinensproblem om det är det som är bekymmert, det är ju rätt vanligt att äldre hanhundar får prostata problem och det kan ju göra att dom droppa, och då är ju p-sputa ett bra alternativ.
Svar på tråden tumör i baken, på hund..