• olympia71

studentkläder

jag förstår inte frågan, av din ts verkar ni ju båda tycka att ni ska betala detta för sonen, eller???

• olympia71

Anonym (mamma) skrev 2007-05-30 11:07:25 följande:

Han anser vi hjälper honom med det ....
    ..tolkade jag som att ni båda tyckte att sonen skulle få hjälp av er.
    ja ja, hemma hos oss hade nog frågan aldrig kommit upp, vi hade betalat barnens studentkläder utan att fundera närmare över det.
  • olympia71

Anonym (mamma) skrev 2007-05-30 11:28:24 följande:

Det blev en stor diskussion av detta här hemma.och jag blev ledsen när jag hör att min man tycker sonen skulle betala själv...eller att vi "hjälper" honom.jag anser det var min skyldighet + att det är roligt.(särskilt som han aldrig ber om något)Barnen är ju för mig högsta prioritet och de kan ALDRIG komma i sista hand.Min man är inte snål men orden han sa gjorde mest ont.Han förstörde även min glädje över att få köpa kläderna, han borde väl begripa hur viktigt det är med mina barn för MIG.
    men vad är det för fel om han säger att ni "hjälper sonen" med studentkläder? i mina öron klingar det positivt, tydligen inte i dina...???
  • olympia71

Anonym (mamma) skrev 2007-05-30 11:37:52 följande:

olympiaHan anser inte att det är vår skyldighet som föräldrar att betala kläderna.Därför "hjälper" vi min son.Jag tycker det är min skyldighet+ glädje för mig att göra det (när man nu har råd).....
    ok du menar så. jag tycker som dig att det är lite både och
    tycker egentligen att det är min skyldighet i grund och botten, men gör gärna sån't med glädje!
  • olympia71

Anonym (mamma) skrev 2007-05-30 11:48:34 följande:

Min glädje försvann ju i och med denna disussion här hemma. Mannen tycker ju uppenbart inte att det finns glädje i detta eller skyldighet utan bara en kostnad.Då blir ju allt förstört för mig !OM han nu inte tycker det är såå roligt skulle han väl vilja glädjas med mig ???!!! Tycker jagJag glädjs ju med honom när det gäller utgifter för sånt han tycker är roligt och behövligt (och jag betalar med)
    förstår hur du menar...
    lätt att säga men, strunta i det och gläd dig med din son på hans stora dag!!!
  • olympia71

men alltså, va fan, men ursäkta uttrycket...vad är det för karlar??? dom visste väl att ni hade barn sedan tidigare när ni träffades, eller??? hur kan man göra så mot BARN???

• olympia71
    Ess skrev 2007-05-30 15:37:45 följande:
    Även föräldern till barnet måste inse att när man träffar en ny partner så kommer han troligtvis aldrig att älska eller känna samma glädje över barnet som jag själv gör. Jag kan bara gå så långt som till mig själv, hade mina barn behövt kläder för 2000 så hade dom fått det om jag haft råd, men min mans barn hade jag inte gett så mycket, men jag hade hjälpt dem med nåt iallafall.
    jag är ju inte i någon så'n situation så jag kan inte med tvärsäkerhet säga hur jag skulle göra eller ej...
    men jag tycker det låter hemskt ogint att ge den ena men inte den andra, egna eller partnerns barn...
Svar på tråden studentkläder