• MrsMia

Förbannade balkongrökning!

Nej nu får det räcka! Det är ju inte möjligt att jag inte skulle kunna sova med fönstret öppet på sommaren pga min rökare till granne. Min man är astmatiker och själv väntar jag barn, så vi har goda anledningar till att inte vilja ha in röken i tid och otid. Att bara ha ventilationstrumman öppen för att åtminstone få in frisk luft går inte heller, för även därigenom kommer röken in. Nyttja balkongen? Bara att glömma. Den delar vi ju med grannen.
    I föreningen är det förbjudet att röka i lägenhet och på balkong, men ingen respekterar detta. Jag blir så trött..
    Vad ska jag göra? Så här kan vi inte ha det.

• Svar på tråden Förbannade balkongrökning!
  • a halleluja moment

kan hålla med thalia där..detta ang parfymstank!
    jag mår illa av dessa vidriga dofter,får migrän,men ska jag be grannarna sluta bada i skiten innan de går in i hissen?Ska jag be mina arb.kamrater att inte ta på sig det?Ska jag be grannen i bussen att flytta på sig??
    nej det funkar ju inte så

• Grodan Soda

Jag hoppas att det ska bli ett rökförbud på balkonger! Finns ju bostadsrättsföreningar som har det som regel och hyresrättsägare som vill införa ett förbud. Jag hoppas verkligen att det ska gå igenom!

• Grodan Soda
    tahlia skrev 2007-06-05 23:05:09 följande:
    På samma sätt har du ingen rätt att tala om för mig när, hur och var jag får röka, oavsett hur äckligt du tycker att det luktar.
    Fast jag tycker att du har fel där. Självklart ska rökare inte få röka var som helst! Rökning (även passiv) dödar massor med människor varje år. Att folk dör av parfymer är inte lika vanligt så jämförelsen i sig är rätt löjlig enligt mig. Självklart är det äckligt med stinkande parfymer, det tycker jag med då jag också lider av migrän. Men av migrän riskerar ingen att dö. Det gör man dock av passiv rökning.
  • a halleluja moment
    danstina skrev 2007-06-05 23:35:13 följande:
    Jag hoppas att det ska bli ett rökförbud på balkonger! Finns ju bostadsrättsföreningar som har det som regel och hyresrättsägare som vill införa ett förbud. Jag hoppas verkligen att det ska gå igenom!
    hoppas inte jag...

då ska man ta sig ner tre våningar bort fem m från porten..hmm nej tack...
  • Grodan Soda

a halleluja moment skrev 2007-06-05 23:41:03 följande:

hoppas inte jag...då ska man ta sig ner tre våningar bort fem m från porten..hmm nej tack...
    Jag har en bättre lösning på ditt problem; sluta röka!
  • a halleluja moment
    danstina skrev 2007-06-05 23:42:08 följande:
    a halleluja moment skrev 2007-06-05 23:41:03 följande:
    Jag har en bättre lösning på ditt problem; sluta röka!
    kanske inte vill det?
    Kanske inte har psyke till det?
    Vf utsätta mina barn för en knäpp hispig morsa?
    Just nu är det fel tillfälle i mitt liv för att sluta...
    Tyvärr...thats life..lifes a bitch..get used 2 it...
  • Linn och Robin
    a halleluja moment skrev 2007-06-05 23:45:10 följande:
    kanske inte vill det?Kanske inte har psyke till det?Vf utsätta mina barn för en knäpp hispig morsa?Just nu är det fel tillfälle i mitt liv för att sluta...Tyvärr...thats life..lifes a bitch..get used 2 it...

Herregud, är det ombytta roller här eller?

Du är ju 32 år, bete dig som en.

• Grodan Soda

kanske inte vill det?Kanske inte har psyke till det?Vf utsätta mina barn för en knäpp hispig morsa?Just nu är det fel tillfälle i mitt liv för att sluta...Tyvärr...thats life..lifes a bitch..get used 2 it...
    Ok! Så fortsätt då.

Men jag hoppas att det blir lag på att man inte får röka på balkongen i alla fall. Hellre att du som gör valet att röka får springa ner tre trappor än att vi som har valt att inte andas in skiten slipper det.
  • Grodan Soda

Men vet du, bara som en tanke; Personligen hade jag valt en hispig mamma under några veckor framför en mamma som dör i lungcancer för tidigt. Hejja hejja hejja för att du ska kunna sluta snart!
  • a halleluja moment

danstina...

och jag är den som äremot ditt förslag

så är det,alla tycker olika..ingen är sämre än ngn för det.Det är det som är så jävla trist att dissk blir en pajkastning

Svar på tråden Förbannade balkongrökning!