• AYE

Blivande pappor II

Bor i Mölndal/Göteborg
    BF: 11e april
    Jag är 28 o det här är första barnet, förutom vovven då förstås. :D

• AYE

Just det ja... ett stort lycka till, till er allihop!

• AYE

Tror inte det är bra att veta FÖR mycket...
    Mitt X jobbade på en förlossningsavdelning så jag fick min beskärda del av skräck-och glädjehistorier.

Håll ut 2xRed Ass. O kom ihåg att det är troligtvis värre för din partner än dig just nu...

• AYE

2xRed ass:
    Det kommer gå kanon ska du se! Om det inte hade gjort det i de flesta fallen vore människan en utrotningshotad art. :)

Men visst, hade jag varit kvinna och vetat det jag vet idag hade jag nog starkt övervägt att inte skaffa barn. Som tur är slipper man gå igenom allt det; men ändå njuta av resultatet.

Skönt att höra att hon har det bra iaf. Än så länge ingen fara på taket hemma heller. Endast ömmande bröst o illamående vid bussåkning.

• AYE

Lycka till! Ni hittar nog massor av styrka när det väl är dags även om ni känner er trötta nu.

Nästan lite avundsjuk, men det är ca 32 veckor kvar. :)

• AYE
    Fusion skrev 2007-08-21 23:04:25 följande:
    Äntligen , efter 10 timmar så kom den lilla ut klockan 17.57...Det vart en välskapt kille på 2920 gram och 50 cm lång...Han ska heta Anton..
    Stort grattis!
    Känns som evigheter dit...

Va till barnmorskan för första gången igår på infobesök. 11e april är preliminärt datum (som jag iofs redan räknat ut).
    Lite kul att bli förhörd om sina levnadsvanor om alkohol, tobak etc. Fick fylla i ett alkoholvaneformulär. Tur man har lugnat ner sig med spriten annars hade det väl tagit hus i h-e hos den tanten... Inge kul med alkohol nu ändå när man ska bli farsa. Men jag lovar att fira ordentligt med kompisarna när det över... om sisådär 18-20 år. :)
  • AYE
    Fusion skrev 2007-08-22 18:44:50 följande:
    Tack så mycket alla...Och lycka till ni andra som ska ha snart och senare...Trodde jag skulle få hem Mari och pojken idag men dom ville ha kvar dom en extra dag på BB... Men allt ser jättefint ut och idag har mjölkfabriken kommit igång med...
    Se det som en extra vilodag så länge...

Det där med mjölkfabrik får mig osökt att tänka på Jim Carrey i "Mina jag & Irene". Scenen där han tar sig en slurk från en ammande mamma. Hysteriskt kul. :)
  • AYE

Stort grattis till Fusion, 2xRed ass o Paninaro!

*ler* 36 kilos bebis är inte dåligt...

Ha det så gott där hemma nu!

• AYE

Betyder det här att de som nu har fått barn inte får vara med i den här "Blivande Pappor II"-tråden?

3830g är inte dåligt det heller. 36 kg hade varit nåt för Guiness rekordbok.

• AYE

Grattis till tvillingarna Magnus!
    Får man dubbel föräldraledighet för tvillingar?

Kul att ni andra redan planerar för syskon till de nyfödda. Måste betyda att det var en jäkligt positiv upplevelse!

Svar på tråden Blivande pappor II