Inlägg från: evaeng |Visa alla inlägg
  • evaeng

Maraboukladdkaka

guudaaaaars vilken KAKA!!! denna kopierade jag bums, ska bjuda den på mitt och sonens kalas i nästa vecka!! ska nog prova med apelsinkrokant!
    hur länge har ni  haft den i ugnen och fått den lagom kladdig?

• evaeng

jag ska iaf prova med glass, passar bra nu i värmen
    sen undra rjag om den inte ska vara inne längre än 20 min?`såg i ett recept som jag hade på kladdkaka, att den skulle vara inne 30-35 min -så blir den kanske lite mindre kladdig?

• evaeng
    whilda: hur stor form hade du då? och hur länge i ugnen?
  • evaeng

denna kaka verkar vara en succekaka
    kladdkaka i new edition, summer 2007  ... längtar tills jag ska baka den och bjuda på den haha

• evaeng

ett tips, såg att maxi hade vaniljglass, med just mangorippel   det hade varit ngt kanske!

• evaeng
    Carolina1979 skrev 2007-06-19 20:38:06 följande:
    Jag häller grädden i en skål som jag sedan sätter över ett vattenbad, där i smälter jag sen chokladen
    ytterligare en fråga då haha Skrattande   har du tallriken över en kastrull m kokande vatten? jag fick ha det när jag skulle smälta blockchoklad, men marabouschokladen smälter snabbare kanske?
  • evaeng
    Tina83 skrev 2007-06-20 08:15:08 följande:
    lite mer kakao.....det skulle ju inte va NÅN kakao....men jag tänkte det också, att lite kakao skulle bli bra. jag måste testa vanlig kladdkaka med glasyr på. ska ta lite mer glasyr än 100 g choklad
    varför ska du göra en vanlig kladdkaka? tycker du inte, denna blir bra?  gaah .. ska ju göra min kaka om en stund, har kalas idag Glad men det var väl ngn som anv kakao? hur mkt då? skriv snabbt!!!!
  • evaeng

hade du så mkt som 3 msk? men den blev inte torr då? men ni smälter chokladen m margarinet va?

• evaeng

men ska man inte vispa ägg och socker? det står ju att man sak göra det.. och det gör man ju m vanlig kladdkaka med ju..

• evaeng

100 g margarin ska jag ta istället! som det är i en vanlig kladdkaka!

• evaeng

mmmm nu har man gjort kakan och haft kalas... hade 2 1/2 msk kakao i och apelsinkrokant på glasyren.. men dels så tyckte jag att det var för dominant smak av apelsin, kanske man kan ha daim både i och på? eller om man gör grädde med krossad daim och har till, jaaa det lät väl gott   men ja, även så tyckte jag att den blev lite torr.. inte alls som den vanloga kladdkakan, tror faktiskt man ska ha mer smör i alltså - hur har era kladdisar blivit??

• evaeng

ja alltså ärligt talat, så tror jag nog mer på att göra en vanlig kladdkaka, med ngn smaskig glasyr på istället!  när jag gjorde den med daim i, så blev den ju väääldigt svår att skära - troligen för att daimen lägger sig på bottnen och blev inte alls så kladdig som jag ville ha den--- så därför ska jag nog köra på det som jag skrev, vanlig kladdis med glasyr

• evaeng
    Modesty2000 skrev 2007-06-26 00:20:08 följande:
    evaeng: när jag gjorde min lade sig inte daimen i botten...
    hehe, nej jag LA i inte daimen i bottnen heller.. men den lägger sig på ju på botten av kakan när man häller i smeten, den var jätteseg att skära och inte särskilt kladdig heller... och sen så satte jag den längst ner oxå?! skumt
Svar på tråden Maraboukladdkaka