Maraboukladdkaka
guudaaaaars vilken KAKA!!! denna kopierade jag bums, ska bjuda den på mitt och sonens kalas i nästa vecka!! ska nog prova med apelsinkrokant!
hur länge har ni haft den i ugnen och fått den lagom kladdig?
guudaaaaars vilken KAKA!!! denna kopierade jag bums, ska bjuda den på mitt och sonens kalas i nästa vecka!! ska nog prova med apelsinkrokant!
hur länge har ni haft den i ugnen och fått den lagom kladdig?
jag ska iaf prova med glass, passar bra nu i värmen
sen undra rjag om den inte ska vara inne längre än 20 min?`såg i ett recept som jag hade på kladdkaka, att den skulle vara inne 30-35 min -så blir den kanske lite mindre kladdig?
denna kaka verkar vara en succekaka
kladdkaka i new edition, summer 2007 ... längtar tills jag ska baka den och bjuda på den haha
ett tips, såg att maxi hade vaniljglass, med just mangorippel
det hade varit ngt kanske!
har du tallriken över en kastrull m kokande vatten? jag fick ha det när jag skulle smälta blockchoklad, men marabouschokladen smälter snabbare kanske?
men det var väl ngn som anv kakao? hur mkt då? skriv snabbt!!!!
hade du så mkt som 3 msk? men den blev inte torr då? men ni smälter chokladen m margarinet va?
men ska man inte vispa ägg och socker? det står ju att man sak göra det.. och det gör man ju m vanlig kladdkaka med ju..
www.recepten.se/recept/kladdkaka.html
här står det att man ska vispa när man gör en vanlig kladdkaka!
100 g margarin ska jag ta istället! som det är i en vanlig kladdkaka!
mmmm nu har man gjort kakan och haft kalas... hade 2 1/2 msk kakao i och apelsinkrokant på glasyren.. men dels så tyckte jag att det var för dominant smak av apelsin, kanske man kan ha daim både i och på? eller om man gör grädde med krossad daim och har till, jaaa det lät väl gott
men ja, även så tyckte jag att den blev lite torr.. inte alls som den vanloga kladdkakan, tror faktiskt man ska ha mer smör i alltså - hur har era kladdisar blivit??
ja alltså ärligt talat, så tror jag nog mer på att göra en vanlig kladdkaka, med ngn smaskig glasyr på istället! när jag gjorde den med daim i, så blev den ju väääldigt svår att skära - troligen för att daimen lägger sig på bottnen och blev inte alls så kladdig som jag ville ha den--- så därför ska jag nog köra på det som jag skrev, vanlig kladdis med glasyr