Maraboukladdkaka
poppy20: du behööööver glasyren
min kaka blev ju lite misslyckad, då den inte blev kladdig. då va glasyren räddningen.!
man borde ju kunna göra en vanlig kladdkaka o bara göra glasyr o hälla på ? måste ju bli gott d me!
poppy20: du behööööver glasyren
min kaka blev ju lite misslyckad, då den inte blev kladdig. då va glasyren räddningen.!
man borde ju kunna göra en vanlig kladdkaka o bara göra glasyr o hälla på ? måste ju bli gott d me!
själva kakan smakade inte så mycket daim tycker jag, utan glasyren fick dra hela lasset.
kanske har det att göra med att jag smälte smör o choklad o kastrullen, UTAN vattenbad
frågar igen, tror ni att det funkar att göra vanlig kladdkaka o sen ta på glasyr på det??
lite mer kakao.....det skulle ju inte va NÅN kakao....
men jag tänkte det också, att lite kakao skulle bli bra.
jag måste testa vanlig kladdkaka med glasyr på. ska ta lite mer glasyr än 100 g choklad
evaeng: min kaka blev misslyckad i botten, för jag vispade ägg o socker poröst. så den blev inte kladdig..tyvärr. men den va god!
jag tänkte bara, för jag gillar vanlig kladdkaka bättre, o med daimglasyr måste det bli en hit
min blev liksom lite torr....kanske ska prova ha i mer margarin (=extra kalorier
)
man kanske ska vispa för hand, jag tar alltid elvispen......
nu ska jag in på lindex -REAN o fynda!
jag hade daim både i och på. det blev typ som den man köper, fast mumsigare för att man gjort den själv!
men min blev som sagt misslyckade, för kladdigheten uteblev
jag hade min inne mindre än 20 minuter o på lägsta gallret....
men min blev ändå torr.....
Fattar inte! WHY ME, WHY ME!
ska som sagt göra vanlig kladdkaka idag, o ha på daimglasyren bara. tror det blir goooott!
jag hade inte ströbröd. hade mara smör runt om. jag använde en form med löstagbarkant, typ standardmodellen...
jag måste testa igen......det SKA bli bra!
jag hade i mjölet före chokladen o smöret. kanske ska man göra tvärtom??
skulle bara repportera att det INTE går att göra vanlig kladdkaka o ha på daim+ smör glasyr....det smakar bara vanlig kladdkaka, fast med tusen extra kalorier
så idag ska måste jag göra om originalreceptet, o jag vette tusan vad jag gör om den inte blir bra!!!!!!
nu ska jag göra ett nytt försökt på kakan! tar daim/daim igen. nu SKA DEN BLI KLADDIG!!!!!!!!!!!!!!
jag e fakrtiskt besvoken på min kaka....har gjort den två ggr nu, men är inte alls nöjd!
så nu måste jag leta vidare efter andra smarriga recept!
ha d!
ursäkta stavningen!