Inlägg från: Fighter |Visa alla inlägg
  • Fighter

Transportera häst långt

Vi körde våra två tillsammans i lastbil från västerås till HBG, gick bra men skulle inte köra min häst i transport så långt. då skulle jag hellre skicka med transportbolag, jag betalade 2500:- från Hörby till Västerås

• Fighter

Det är svårt för en ensam häst att hålla balansen själv i en treansport, och så långt dessutom. Därför fick mina åka vår liten lastbil ner, men när jag köpte mitt sto anlitade jag som sagt transportföretag, känns säkrare.
    Jag kanske är lite nojig men försöker minimera risken att ngt händer.

• Fighter

Jag anlitade ett företag som hette Gunnar Olssons Hästtransporter AB.
    Funkade jättebra och 2500:- tyckte jag ver helt okej pris.
    Själv tyckte jag det var skönt att slippa allt själv, det tar ju en bra stund med släp ner, lastbilen får ju gå fortare plus att dom har ju videoövervakning osv. Det kanske bara är jag som är nojig men jag ahr dom hellre i lastbil när det gäller längre sträckor.
    Vatten behöver du nog inte oroa dig för, det är ju inte flera dygn du ska köra, erbjud henne efter halva vägen, vill hon inte ha, fine.
    Men jag skulle nog inte lasta ur under vägen.

• Fighter

Det där med lädergrimma var förr i försäkringssyfte, men nu tror jag dom tagit bort det.
    Strö är ju en självklarhet oavsett lagen.

Kan som sagt verkligen rekommendera transportföretag, tyckte det var mycket lättare så slapp man oroa sig själv, dom hämtar hästen och lämnar hästen, jag talade med dom flera ggr under färden oxå och frågade om allt gick bra. Dom som jag skickade med är ju rätt kända och kör mycket häst, skönt att veta att dom kan sin sak när ens ögonsten är ombord.

Svar på tråden Transportera häst långt