Inlägg från: tingeling75 |Visa alla inlägg
  • tingeling75

Blödning efter konisering?

Jag genomgick en konisering för grava cellförändringar för 1,5 vecka sedan. Nu har jag börjat att blöda igen, min mens ska komma i dagarna så det kan lika väl var den. Jag fick information om att man kunde börja blöda igen efter 7 - 14 dagar, eftersom sårskorpan kan lossna då.
    Ni som blödit, har ni märkt att sårskorpan har trillat av eller har ni bara börjat blöda igen?
    Har ni blödit mycket och hur många dagar ungefär?

• Svar på tråden Blödning efter konisering?
  • tingeling75

Okej, det är bara att härda ut då. Jag fick en störtblödning dagen efter koniseringen och var tvungen att åka in akut. Därför blir jag helt superstressad av att jag har börjat blöda igen.
    Men jag ska ha min mens nu också så det är väl en kombination.

Fy vad trist att man ska blöda efter sex nu också, kan inte detta elände ta slut...

Hur många veckor fick du rekommenderat att vara ifrån sex, på min lapp står det 3 veckor men jag har läst så många olika bud.

• tingeling75

Detta har varit skitjobbigt, rent psykiskt också. Jag går och väntar på svaret ifrån koniseringen nu. Bara de fick bort allt!!
    Hur länge fick du vänta på ditt svar?

• tingeling75

"Puffar"

Finns det någon mer med erfarenhet av detta?

• tingeling75

Tola:

Hoppas att allting har gått bra för dig.

• tingeling75

Jag är verkligen livrädd att jag ska behöva göra om detta, att allt inte blev borttaget.
    Det skulle kännas fruktansvärt att behöva göra om allt en gång till. I såfall vill jag göra koniseringen med laser eftersom jag har hört att det blöder mycket mindre då.
    Men vi får väl se vad det första resultatet säger.

• tingeling75

Jag gjorde en sk slyngkonisering, då använder man en tråd som är upphettad med ström för att skära bort förändringen.
    Jag gjorde min konisering i lokalbedövning och ingreppet gick jättebra, fick fyra bedövnings sprutor. Jag trodde att sprutorna skulle göra jätteont men det gjorde de inte.
    Det jag upplevde som jobbigt med ingreppet är att jag fick en störtblödning dagen efter ( mycket ovanligt enligt gynekologen) och fick injektioner, brände om och till slut sydde dom mig.
    Jag har haft problem med blödningar och blöder relativt mycket fortfarande, 15 dagar efter.

Annars har det gått jättebra.

Svar på tråden Blödning efter konisering?